جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
تهران در انتظار شهردار/1

طلایی: رقابت 5 نفر برای شهردار شدن

رییس کمسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با بیان این که گزینه نهایی انتخاب شهردار فردیست که به روح شهر توجه کند، گفت: گمانه زنی ها هر چه باشد در حال حاضر گفت و گو های شورای چهارم برای انتخاب شهردار از میان چهار یا پنج نفر است.

مرتضی طلایی رییس کمسیون اجتماعی، فرهنگی شورای شهر در دوره چهارم و نیز از منتخبان مردم در شورای چهارم به عنوان رییس کارگروه تعیین شاخص های شهردار آینده در گفت و گو با خبرنگار شهر پیرامون ویژگی های شهردار آینده گفت: شهردار پایتخت در دوره بعدی باید در چهار حوزه اصلی اعتقادی، رویکردی، مدیریتی و شخصیتی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

طلایی در ادامه در تشریح این حوزه ها عنوان کرد: در حوزه شخصیتی شهردار باید فردی متواضع، فروتن، مردمدار و جهادی باشد. در حوزه مدیریتی شهردار باید رویکردی مردم مدارانه و شهروند مدارانه داشته باشد. از نظر اعتقادی نیز باید ولایتمدار باشد و به اصول و ارزش ها پایبند باشد و در انتها نیز باید مدیری لایق و به دور از آزمون و خطا باشد.

وی افزود: تا کنون تنها تعداد چهار یا پنج نفر هستند که از نظر اعضای شورای چهارم توان این را دارند که شهردار پایتخت شوند. هر چند که در گمانه زنی ها تعداد افراد بیش از این را اعلام می کنند اما تعداد در همین حدود است.

طلایی خاطرنشان کرد: دید ما در انتخاب شهردار بیشتر به سمت افرادی است که بیش از این که به کالبد شهر توجه داشته باشند به روح شهر توجه دارند. در واقع مولفه هایی که اعضای شورای چهارم هم برای انتخاب شهردار و هم برای شیوه اداره و مدیریت شورای چهارم در نظر دارند، انسان مدارانه و شهروندمدارانه است.

نظر شما