جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۲۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
یک عکاس:

پرچم سوژه‌ای بسیار جذاب برای عکاسی‌ست

یدالله عبدی، عکاس، پرچم را سوژه‌ای جذاب برای عکاسی می‌داند.

به گزارش شهر، عبدی گفت: «کشور ما دارای فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم پرچم کشورمان به کلمه مقدس «الله» مزین شده و این مساله به پرچم ما قداست بخشیده است. هر وقت ورزشکاران و مدال‌آوران، پرچم کشورمان را در صحنه‌های مختلف بالا می‌برند اشک شوق از چشمان همه جاری می‌شود؛ به این دلیل که برای برافراشته شدن این پرچم، خون‌های زیادی ریخته شده است. برافراشته شدن پرچم باعث غرور ملی ما ایرانیان می‌شود.»

عبدی که عکاسی را در زمینه‌های مختلفی از جمله مستند اجتماعی، طبیعت، خبر، ورزش، سینما و تبلیغات تجربه کرده است، با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره‌ای به نام پرچم افزود: «این سوژه نو و بکر است و من از این بابت خوشحالم. در بیشتر جشنواره‌ها، شاهد مطرح شدن سوژه‌های تکراری هستیم، اما احساس می‌کنم این سوژه خیلی جای کار دارد. در موقعیت‌های مختلف می‌توان عکس‌های پخته و متنوعی از پرچم گرفت. امیدوارم این مسئله را با تداوم یافتن برگزاری جشنواره پرچم شاهد باشیم.»

وی با بیان این‌که هر هنرمند برای اینکه اثر بهتری خلق کند باید هدف داشته باشد و منظور خود را به درستی از طریق عکس منتقل کند، تصریح کرد: «وقتی سوژه، پرچم است، عکاس باید بتواند به هر طریق و با ترکیب‌بندی مناسب، پرچم را محور اثر خود قرار دهد.»

عبدی در پایان با اشاره به عکس‌هایی که از حالات گوناگون پرچم گرفته است، گفت: «من تا به حال عکس‌های متنوعی با موضوع پرچم گرفته‌ام؛ از سربازی که در حال ادای احترام به پرچم است گرفته، تا نمایش پرچم در راهپیمایی‌ها و رای‌گیری‌ها. در این عکس‌ها سعی کردم پرچم بار معنایی خاصی داشته باشد و در کادر عکس، در جای خوبی قرار بگیرد.»

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به رياست ناصر امين‌زاده و دبيري محسن يونسي، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و با محوريت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
نظر شما