جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۶۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

تهران تا 5 سال آینده سبز می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سرانه فضای سبز پایتخت تا 5 سال دیگر به 5/18 متر مربع می رسد که این میزان با توجه به اقلیم شهر تهران ، سرانه مطلوبی به حساب می آید.
به گزارش شهر، علی محمد مختاری  با بیان این مطلب اظهار کرد : در حال حاضر و با اقداماتی که در سال های اخیر در صورت گرفته سرانه فضای سبز درون شهری به 15 متر مربع رسیده که این میزان معادل با حداقل سرانه استاندارد فضای سبز در دنیاست.

وی میزان سرانه فضای سبز برون شهری در سال های اخیر را دارای افزایش چشمگیرعنوان کرد و افزود : هم اکنون شهر تهران در بخش برون شهری ، دارای 23 مترمربع فضای سبز است ، توسعه فضای سبز پیرامون شهر تهران و طرح جنگلکاری نیز درسالهای اخیر به صورت جدی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران افزود : تا سال 84 میزان جنگل کاری در تهران 24 هزار هکتار بود اما اکنون به 38 هزار هکتار رسیده است . همچنین در این دوره مدیریت شهری بیش از 17 هزار هکتار جنگلکاری در قالب توسعه کمربند شهر تهران افزوده شد.

مختاری افزایش بودجه سازمان پارک ها در سال جاری را نیز اقدمی مثبت در راستای سرعت بخشیدن به  توسعه فضای سبز تهران خواند و اظهار کرد : بر اساس آنچه شورای شهر تصویب کرده است ، بودجه سازمان 35 درصد نسبت به سال 91 افزایش یافته است که 40 درصد مجموع کل بودجه به بخش توسعه بوستانها و فضای سبز تخصیص داده شده است.

وی افزودن 120 بوستان تا پایان سال جاری به مجموعه بوستان های تهران را یکی از برنامه های تعیین شده در سال 92 خواند و گفت : تهران هم اکنون دارای 2 هزار و 60 بوستان است که امیدواریم تا پایان سال و با افزایش بودجه سازمان ، 120 بوستان مورد نظر نیز به این مجموع افزوده شود.

مختاری به طرح تملک باغات خصوصی تهران و تبدیل آنها به بوستان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت : تعدادی از این نمونه باغات در منطقه یک توسط شهرداری منطقه خریداری و در حال تبدیل به بوستان است به غیر از آن در مناطق 5 ، 13 و 22 نیز باغاتی تحت تملک شهرداری درآمده و سازمان پارک ها نیز طراحی آنها را انجام خواهد داد تا با این اقدام بتوانیم سرمایه های ملی شهر را حفظ کنیم .

وی تصریح کرد : کارنامه مدیریت شهری در صیانت از فضای سبز پایتخت کارنامه ای درخشان است و عزمی که در این دوره برای حفظ و گسترش فضای سبز و صیانت از درختان شهر تهران وجود داشته کم بوده است.

|تهران سما|
نظر شما