جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۶۶۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
در سال های آینده صورت می پذیرد:

پورزرندی: اداره مالی پایتخت بدون شهر فروشی

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: سال های آینده از گسترش بی رویه شهر جلوگیری می شود به گونه ای که منابع مالی شهر بدون نیاز به شهر فروشی تامین می شود.

به گزارش شهر حسین محمد پورزرندی با اشاره به نقش مدیریت بهینه استفاده از منابع، صرفه جویی و کاهش در هزینه های اجرایی در افزایش توان شهرداری گفت: همه اقدامات شهرداری تهران در تامین منابع مالی و افزایش بودجه عمرانی و اجرایی، در شرایطی صورت گرفته که مدیریت شهری، با خودداری از شهرفروشی و کاهش اتکا به منابع درآمدی ناپایدار، فرصتی را فراهم کرده است تا در سال های آینده از گسترش بی رویه شهر جلوگیری شود وتامین منابع مالی شهر بدون نیاز به شهر فروشی صورت گیرد.

وی افزود : در این راستا شهرداری تهران برای دستیابی به درآمدهای پایدار و عدم وابستگی به درآمدهای حاصل از ساخت و ساز اقدامات مختلفی را انجام داد که نتایج موفقی نیز داشت .

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد : سال 85 حدود 13 درصد درآمدهای شهرداری پایدار بود که بر اساس طرح مصوب لایحه درامدهای پایدار در شورای شهر ، مقرر شد تا هر ساله 5 درصد به درامدهای پایدار اضافه شود که از سال 87 این موضوع محقق شده و اکنون این رقم به بیش از 40 درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به تغییر سیستم حسابداری در شهرداری تهران و ثبت درامدهای غیر نقدی در شهراظهارکرد: تا پیش از مدیریت اخیر شهرداری هیچگونه ثبت و ضبطی در ارقام میلیاردی آن صورت نمی پذیرفت که این تغییر سیستم نیز یکی از علل توفیق مدیریت شهری در افزایش بودجه بوده است.



منبع: روابط عمومی شهرداری تهران

نظر شما