جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۶۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
دولت جدید سهم 3 ساله مردم تهران از اتوبوس­های دولتی را بدهد/

3 خواسته مهم معاون قالیباف از دولت روحانی

معاون شهردار تهران گفت: براي حل مشكل ترافيك بايد حمل و نقل عمومي به نوعي توسعه یابد كه دسترسي مردم به مترو و اتوبوس در فاصله 350 متري از محل زندگي فراهم شود.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با تأكيد بر اين كه راهكارهايي كه طي 8 سال اخير براي حل بحران ترافيك پایتخت تجربه شده، راه حل‌هايي هستند كه دنيا پيش از ما آن­ها را تجربه كرده، افزود: اميدواريم دولت يازدهم به دور از حساسيت‌ها و واكنش‌هاي غير كارشناسي گذشته كه عمدتاً مبتني بر سياست‌زدگي بود، به مديريت شهري پایتخت در توسعه حمل و نقل عمومي كمك كند.

راه­ اندازي 5 خط مترو در انتظار كمك دولت است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه انتظار مي‌رود دولت جديد كمك به تكميل خطوط متروی پایتخت را در اولويت برنامه‌هاي خود در مرکز کشور قرار دهد، اظهار كرد: تا كنون خطوط 1، 2، 4، 5 و بخش جنوبی خط 3 مترو به بهره‌‌برداري رسيده و راه‌اندازي خطوط 6، 7، 8، 9 و بخش شمالي خط 3 مترو در انتظار كمك دولت است.

تشكري هاشمي با بيان اين كه توانايي حفر و ساخت سالانه 30 كيلومتر تونل مترو در تهران وجود دارد، تصريح كرد: در صورت حمايت دولت جدید و در اختيار گذاشتن منابع مالي مورد نياز مصوب مجلس به منظور احداث مترو، در قالب يك برنامه 5 ساله مي‌توانيم تمام خطوط مترو را تكميل کرده و شبکه متروی پایتخت را به صورت کامل مورد بهره­برداری قرار دهیم.

وي با ذكر اين نكته كه با تكميل متروي تهران هزينه سفر از شهرهاي اطراف به این کلان شهر به میزان چشمگيري كاهش می­یآبد، اضافه كرد: در صورت توسعه مترو به شهرهاي اقماري، مردم اين شهرها دیگر ضرورتي نمي‌بينند كه از خودروي شخصي خود براي سفرهای روزانه خود استفاده كنند و در نتیجه ورود روزانه انبوه خودروهای شخصي به پایتخت کاهش پیدا می­کند.

توسعه مترو سنگ بناي اقدامات دولت در تهران باشد

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه بايد دسترسي مردم به مترو و اتوبوس در شعاع 350 متري با توسعه خطوط مترو و مسيرهاي اتوبوسراني فراهم شود، گفت: در اين صورت مردم از وسایل نقليه شخصي كم‌تر استفاده مي‌كنند و در نتيجه در مصرف بنزين صرفه‌جويي مي‌شود، ضمن این که شاهد كاهش آمار تصادفات و تلفات و خسارات ناشی از آن نیز خواهيم بود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه اولين انتظار ما از دولت جديد، اين است كه سنگ بناي اقدامات خود در مرکز کشور را با حمايت از توسعه مترو به عنوان بهترين راهكار حل مشكل ترافيك آغاز كند، افزود: مردم تهران 3 سال است که سهم اتوبوس خود را از دولت دريافت نكرده­اند و ديگر انتظار ما از دولت جدید، اختصاص سهم 3 ساله مردم تهران از اتوبوس­های دولتی است.

وي با ذكر اين نكته كه طي سال‌هاي اخير دولت به سازندگان اتوبوس سفارش نداده و همين موضوع باعث ورشكستگي بسياري از اتوبوس‌سازان شده، تاكيد كرد: اگر دولت بخواهد هزاران كارگر شاغل در اين كارخانجات بیکار نشوند، بايد اين صنعت را مورد حمايت جدی خود قرار دهد تا اتوبوس‌هاي مدرن و پيشرفته و همگام با تكنولوژي روز توسط توليدكنندگان داخلي ساخته شود.

دولت جديد به رانندگان تاكسي كمك كند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه 78 هزار راننده تاكسي به اتفاق خانواده‌هاي خود از دولت جديد انتظار دارند كه رويكرد خود را نسبت به خانواده بزرگ تاکسیرانی پایتخت تغيير دهد، ‌اظهار كرد: امروز اين عزيزان در شهر شلوغی مانند تهران واقعاً با تحمل زجر و رنج فراوان فعاليت مي‌كنند.

تشكري هاشمي با بيان اين كه دولت مي‌تواند با ارائه تسهيلات به منظور ورود خودروهاي خارجي يا اختصاص خودروهاي با كيفيت داخلي به ناوگان تاكسيراني در حل و فصل بخشي از مشكلات رانندگان تاكسي كمك كند، تصريح كرد: بي ‌كيفيت بودن خودروهاي داخلي مورد استفاده در ناوگان تاكسيراني، مشكلات زيادي را براي اين عزيزان ايجاد كرده است.


معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان خاطرنشان كرد: در صورتي كه دولت يازدهم حقوق گمركي و سود بازرگاني ناوگان حمل و نقل عمومي چه در بخش مترو و چه در بخش اتوبوسراني را به حداقل ممکن برساند، می­توانیم امیدوار باشیم که حمل و نقل شهري در پايتخت جان تازه‌اي بگيرد.
نظر شما