جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
تهران در انتظار شهردار/3

پیرهادی: تعامل با دولت از شاخص‌های انتخاب شهردار است

عضو کارگروه تعیین شاخص های شهردار پایتخت در شورای چهارم با تاکید بر این که تعیین این کارگروه بهانه ای برای تقویت خرد جمعی است، گفت: تعامل با دولت، یکی از شاخص‌های انتخاب شهردار است.

به گزارش شهر، محسن پیرهادی منتخب مردم در شورای چهارم به عنوان عضو کارگروه تعیین شاخص های شهردار پایتخت در مورد چگونگی تعیین این کارگروه می‌گوید: افراد علاقه مند به دور از مسائل سیاسی در این کارگروه حضور یافتند و در جلسه اول به تعیین شاخص های مختلف انتخاب شهردار در حوزه های مختلف اعتقادی، شخصیتی، برنامه ای و مدیریتی پرداختند.

این عضو کارگروه تعیین شاخص های شهردار پایتخت در شورای چهارم خاطر نشان کرد: پس از استخراج شاخص ها به برسی گزینه های مورد نظر می پردازیم . گزینه ای که بیشترین امتیاز را متناسب با آن شاخص ها داشته باشد را در نهایت انتخاب می کنیم.

وی افزود: این شاخص گذاری و تعیین شاخص اعضای شورای شهر را به یک ادبیات مشترک و اتفاق نظر می رساند. موضوعی که همه افراد می توانند بر اساس آن فکر کنند و تصمیم بگیرند. مثلا بگوییم مسائل شخصیتی تا این حد و حدود مهم است. به این سطح که رسیدیم شاخص ها نیز قابل استخراج است.

پیرهادی عنوان کرد: تعیین این کمیته از چند نظر مهم است، اول این که وجود چنین کمیته ای تا بحال سابقه نداشته است. حتی اگر مواردی که این کمیته بر سر آن به توافق رسیده اند به قانون تبدیل نشود همین که اعضای فعلی بر اساس دست نوشته مدونی برای تعیین شهردار به توافق می رسند خود یک توفیق است.

وی ادامه داد: اهمیت دیگر تعیین این کارگروه از این نظر است که انتخاب شهردار و رییس شورا بی برنامه نیست بلکه مبنا و ملاکی برای تعیین افراد وجود دارد.مبناهایی مثل مبنای تخصص، اعتقاد، برنامه و ... بدیهی است که به دلیل وجود گرایش ها و سلیقه های مختلف باید به دنبال بهانه هایی بود که با یک خرد جمعی انتخاب های خوبی را رقم زنیم.

پیرهادی خاطرنشان کرد: انتخاب شهردار و رییس شورا بهانه ای است که تا اعضا دور هم جمع شوند، گفت و گو کنند و بر اساس خرد جمعی تصمیمی عاقلانه بگیرند.

این عضو شورای چهارم پیرامون شاخص هایی که شهردار آینده پایتخت باید داشته باشد، تصریح کرد: گفت و گوهای اعضا با یکدیگر در مورد انتخاب شهردار هم به ملاک های سخت افزاری اشاره می کند و هم به ملاک های نرم افزاری. ملاکهای تعیین شهردار در مجموع 32 بند دارد که بر اساس آن شهردار را انتخاب می کنیم.این 32 ملاک به فردی برای شهردار شدن اشاره می کند که تمامی ابعاد را در بر دارد.

پیرهادی در پایان به ملاک تعامل با دولت اشاره کرد و گفت: هر چند تنها ملاک ما تعامل با دولت نیست اما یکی از ملاک های ما انتخاب فردی است که با دولت تعامل داشته باشد زیرا ما از دولت انتظاراتی داریم که باید پیگیری و حل شود.

خبرهای مرتبط
نظر شما