جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۶۶۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
سبحانی‌نیا:

رئیس قبلی سازمان حج وزیارت درباره عملکرد خود شفاف‌سازی کند

عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه رئیس سازمان حج و زیارت در دولت قبلی باید نسبت به ابهامات به وجود آمده در عملکرد این سازمان شفاف‌سازی کند، گفت: لازم است رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر ارشاد دولت قبلی نسبت به این مهم پاسخگو باشند که چه میزان کارشان در چارچوب وظایف و مقررات انجام گرفته است.
به گزارش شهر، حسین سبحانی‌نیا  با تاکید بر ضرورت بازنگری دولت جدید در مدیران سازمان حج و زیارت، افزود: متاسفانه در گذشته اختلاف‌نظرهایی بین نمایندگی رهبری و رئیس سازمان حج و زیارت به وجود آمده که گاهی این موارد منجر به تصمیمات متفاوتی می‌شد که مورد نقد برخی از نمایندگان هم قرار می‌گرفت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اصل بر این است که سازمان‌هایی که حوزه کارشان در رابطه با مسائل خارج از کشور است و تغییر و تحولات آن بازتاب بیرونی دارد به صورت هماهنگ فعالیت کنند تا تبعات منفی در بیرون نداشته باشند.

وی، با یادآوری اختلاف‌نظرها و مغایرت‌ بین دیدگاه‌های مسئولان اجرایی و مسئولانی که در حوزه حج و زیارت مشغول فعالیت بودند، تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود و اطلاعاتی که گاهاً از بیرون به دست ما می‌رسید اختلاف‌نظرهایی بین نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با امور زائران حج و زیارت و برخی امور داخلی وجود داشت.

سبحانی نیا، با بیان اینکه وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت در دولت قبلی باید نسبت به ابهامات به وجود آمده شفاف‌سازی کنند، گفت: بالطبع لازم است نسبت به ابهامات به وجود آمده توضیحاتی ارایه شود تا حرکت و برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس نهم، یادآور شد: لازم است تا برنامه‌ریزی‌هایی که متناسب با برنامه‌های کلی و سیاست‌های کشور است شفاف‌سازی شود تا اگر غیر از این کاری انجام گرفته و باعث اختلاف‌نظرها شده برای همگان روشن شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: لازم است رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر ارشاد دولت قبلی نسبت به این مهم پاسخگو باشند که چه میزان کارشان در چارچوب وظایف و مقررات انجام گرفته است.

 سبحانی‌نیا در مورد تغییرات مدیریتی دولت جدید در سازمان حج و زیارت، افزود: بدون‌شک تغییرات و جابه‌جایی‌ها در سازمان حج و زیارت در برنامه‌ریزی‌ها تاثیرگذار است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این حق دولت جدید است که با شرایط به وجود آمده یک بازنگری در مدیریت دستگاه‌ها و سازمان‌ها داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه دولت با رویکردی جدید در مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای چینش نیروهای متناسب برنامه‌هایی دارد، تصریح کرد: افرادی که انتخاب می‌شوند باید بتوانند پای کار اجرای سیاست‌های دولت جدید در این بخش‌ها باشند و لذا تغییر در این مرحله تغییری است که قابل پیش‌بینی بوده و در وزارتخانه‌های دیگر نیز شاهد چنین تغییراتی هستیم،‌ به گونه‌ای که حداقل مدیران بالادستی و ستادی هر دستگاه تغییر خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سازمان حج و زیارت نیز از این قائده مستثنی نیست و در این راستا باید در آن تغییر مدیریت صورت گیرد./
منبع: خانه ملت
نظر شما