جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۶۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
پیرموذن به خانه ملت خبر داد:

گزینه‌های پیشنهادی مجلس برای تصدی ریاست سازمان محیط زیست

عضو هیات رئسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر مشخص شدن گزینه‌های پیشنهادی مجلس برای تصدی ریاست سازمان محیط زیست گفت: محمدرضا تابش، انوشیروان محسنی بندپی و محمد مجابی جزء گزینه‌های مورد تایید این فراکسیون به شمار می‌روند.
به گزارش شهر، کمال‌الدین پیرموذن  با تاکید بر پیشنهاد فراکسیون محیط زیست در مورد معرفی رئیس سازمان محیط زیست، افزود: فراکسیون محیط زیست محمدرضا تابش، انوشیروان محسنی بندپی و محمد مجابی را برای ریاست سازمان محیط زیست پیشنهاد کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شواری اسلامی، با بیان اینکه محیط زیست معتقد است که گزینه انتخابی رئیس جمهور برای ریاست سازمان محیط زیست بهترین انتخاب است، ادامه داد: این فراکسیون بر این باور است دولت یازدهم دولت عقل و تدبیر بوده و فعالیت خود را نیز بر همین اصل پایه‌گذاری کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه سازمان محیط زیست مسوولیت سنگینی دارد، خواستار حمایت دستگاه‌های مختلف برای کمک به رئیس سازمان محیط زیست شد و تصریح کرد: به طور حتم وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص استانداردسازی خودرو و وزارت نفت نیز در مورد آلودگی‌های ناشی از نفت و بنزین می‌تواند با سازمان محیط زیست همکاری کند تا این سازمان رسالت خود را به سرانجام برساند.

وی، درادامه با یادآوری آلودگی ناشی از کشتی نفتکش هندی در خلیج فارس، نسبت به  پاکسازی هرچه سریع‌تر لکه‌های نفتی تاکید کرد و گفت: شخصی که ریاست سازمان محیط زیست را بر عهده می‌گیرد باید در خصوص آلودگی ناشی از ریزگردها، آلودگی هوا، حفظ حیات وحش و تخریب جنگل‌ها، برنامه‌ای جامع داشته باشد زیرا محیط زیست با انسان و سلامت آن ارتباطی تنگاتنگ دارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، در خصوص خشک شدن دریاچه ارومیه، و ضرورت اهمیت دادن رئیس سازمان محیط زیست نسبت به این امر مهم، افزود: به طور حتم با توجه به تشکیل کارگروهی ویژه برای احیای دوباره دریاچه ارومیه از رییس جمهور و وزیر نیرو تشکر می‌کنم و بدون‌شک با وجود قول مساعدت وزیر نیرو برای نجات خطر خشکسالی این دریاچه امیدواریم هرچه سریع‌تر با اقدامات اثر بخش شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم.

بنابراین گزارش،عیسی کلانتریٕ،علی محمد نوریان، نیره خوش خلق سیما،دکتر معصومه ابتکار، دکتر اصغر محمدی فاضل، دکتر سورنا ستاری، فاطمه هاشمی، دکتر مسعود سلطانی فر و دکتر محمد باقر قالیباف  از سوی دکتر روحانی به عنوان گزینه رئیس سازمان محیط زیست مطرح شده است./

منبع: خانه ملت
نظر شما