جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
آیین تحلیف چهارمین دوره شورای شهر/

تمدن: مسائل امروز تهران با مشارکت مردم قابل حل است

استاندار تهران در مراسم تحلیف اعضای چهارمین شورای اسلامی شهر تهران، مشارکت مردم را مشکل‌گشای بسیاری از مسائل امروز شهر تهران دانست.

به گزارش خبرنگار شهر، مرتضی تمدن استاندار تهران، در این مراسم که هم‌اکنون در حال برگزاری است گفت:‌ حضور با شکوه و به یادماندنی مردم در انتخابات 24 خرداد، پس از انتخاب ریاست جمهوری امروز در قالب انتخاب اعضای شورای شهر و روستا به ثمر می‌نشیند.

وی ادامه داد:‌ این انتخابات برای چندمین بار دشمنان ایران را روسیاه کرد و نظام مردم‌سالاری را به بهترین شکل ممکن نمایش داد.

تمدن افزود:‌ طبق اصول موجود در قانون اساسی، شوراها از جایگاه والایی برخوردارند. اصل 7 و اصل 100 تا 106 قانون اساسی، چهارچوب و تکالیف شوراها و مسئولیت خطیر آن‌ها را در برابر مردم ذکر کرده است.

وی همچنین گفت: پیام‌های موجود در قانون اساسی، در قالب این انتخابات باشکوه از دورافتاده ترین نقاط روستایی تا پایتخت عملی شد و مردم به دست خود در راستای مردم‌سالاری دینی نمایندگانشان را انتخاب کردند.

استاندار تهران اظهار داشت: برای انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران، 8 هزار نفر داوطلب بودند که امروز 2000 نفر از آن‌ها در استان تهران کار خود را آغاز می‌کنند. درباره برگزاری انتخابات در استان تهران باید بگویم کار در تهران سختی و صعوبت زیادی دارد؛ اما شیرینی حضور مردم این سختی را از بین برد.

وی ادامه داد: برای انتخابات شهر و روستا 6هزار شعبه اخذ رای و با احتساب شعب برای انتخابات ریاست جمهوری؛ به‌طورکل 12هزار شعبه اخذ رای در تهران داشتیم که باید هدایت و راهبری می‌شد و تلاش و فعالیت همکاران ما سبب شد کمترین میزان شکایت در سطح استان تهران وجود داشته باشد.

تمدن با تاکید بر این که ماموریت در شورای اسلامی شهر تهران سخت و مهم است، به وظایف موجود در ماده 71 قانون شوراها اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی بر حضور و مشارکت مردم تاکید دارد و من معتقدم بسیاری از مسائل امروز شهر تهران تنها با مشارکت مردم قابل حل و فصل است. در مواردی نیز که نیاز به تدوین قوانین و مقررات برای جلب مشارکت حداکثری مردم وجود دارد، باید این بستر فراهم شود.

وی گفت: در حال حاضر 40درصد از شهر تهران شبکه فاضلاب ندارد و با توجه به مسائل محیط زیست شهری و اهمیت افزایش کیفیت زندگی در شهر تهران، شورای چهارم به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار تهران افزود: طبق قوانین شوراها مسئولیت مستقیمی در برابر امنیت مردم دارند و امنیت اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم در شهر تهران است. هر چه اعضای شورای شهر در تصویب قوانین اهتمام بیشتری به قانون داشته باشند، در کمیته تطبیق مشکلات کمتری به‌وجود می‌آید و کار مردم سریع‌تر راه می‌افتد.

وی همچنین گفت:‌ طبق قانون تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها موظف به همکاری و کمک به شوراها هستند و این همکاری برای مدیریت استان تهران یک الزام است.

عدم حضور اعضای شورای سوم یک خسران است

در این مراسم همچنین مهدی چمران،‌ رییس سومین شورای اسلامی شهر تهران به سنرانی پرداخت. وی اظهار داشت: انشاءالله افرادی که در دوره‌های گذشته شورا حضور داشتند و در این دوره حضور ندارند، با توان بیشتر در جایگاه دیگری مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: البته که عدم حضور ایشان در شورای چهارم یک خسران است؛ زیرا می‌توانستیم از تجربه آن‌ها در شورا استفاده کنیم. شورای سوم یک شورای استثنایی بود و شرایط خاصی نیز بر آن حاکم بود و اتفاقات خاصی در آن دوران به‌وقوع پیوست؛ اما شورای سوم مطابق با وظایف خود به‌گونه‌ای عمل کرد که در میان تمام شوراهای کشور درخشید.

چمران افزود: امیدوارم در دوره چهارم نیز همانند دوره سوم، اعضا برای خدمت به خلق کمر همت ببندند؛ زیرا تهران ام‌القرای کشورهای اسلامی است و افراد زیادی در خارج و داخل ایران، چشم به تهران دوخته‌اند.


خبرهای مرتبط
نظر شما