جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۶۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
اختصاصی شهر/

امید تازه برای مترو/ وزارت کشور مدافع شهرداری خواهد بود

وزیر کشور با اشاره به رفع مشکل عدم تخصیص منابع مالی مصوب مجلس در حوزه حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم گفت: بودجه های مصوب مجلس یقینا پرداخت خواهد شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری امروزدر پاسخ به سوال خبرنگار شهر درباره رفع مشکل عدم تخصیص منابع مالی مصوب مجلس در حوزه حمل و نقل عمومی در دولت نهم و دهم گفت: درباره سهمی که قانون برای شهرداری ها تعیین می کند، یقینا وزارت کشور مدافع شهرداری خواهد بود و نسبت به تامین آن به تناسب تخصیصی که داده خواهد شد اقدام خواهد کرد.

به موجب مصوبه مجلس مقرر شده تا حداقل مبلغ 2 میلیارد دلار در صورت تصویب نهایی برای قطارهای شهری کلانشهرها و حمل و نقل عمومی شهری تخصیص ‌یابد.

به دنبال درآمدهای پایدار هستیم

وزیر کشور در توضیح برنامه های دولت برای رفع موانع مالی شهرداری ها گفت: باید با هماهنگی، مشارکت و نظر خود شهرداری ها و کمک مجلس به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرداری ها باشیم. البته از طرف دیگر باید تعداد نیروهای شهرداری واقع بینانه و همچنین مشارکت ها را تقویت کنیم

رحمانی فضلی با تاکید بر وضعیت مالی نامناسب شهرداری های کشور افزود: به دلیل اینکه درآمد های شهرداری ها نسبت به هزینه هایشان بسیار پایین است امروز 70 درصد شهرداری هاورشکسته هستند.

وی درباره علل این وضعیت افزود: یکی از دلایل آن افزایش قیمت هاست. در سال‌های گذشته افزایش قیمت در حوزه های مختلف وجود داشته اما درآمدها به تناسب آن افزایش نیافته است. با ضعیف شدن شرایط اقتصادی و کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها و مدیریت های نامناسب در سطح کلان در شهرداری ها اکنون با مشکل بسیار مهمی در شهرداری ها از نظر مالی مواجه هستیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: با این وجود از بودجه عمومی نمی توانیم خیلی به شهرداری ها کمک کنیم چون شهرداری ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و خودشان باید تامین کننده منابع شان باشند.


خبرهای مرتبط
نظر شما