جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
منتخب مردم در چهارمین دوره شورای سلامی شهر تهران:

شورای چهارم تجربه خوبی از همکاری جناح‌های رسمی نظام است

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به این که مسائل تهران بر مسائل کشور اثر گذار است، فردی که به عنوان شهردار انتخاب می شود باید قدرت جذب منابع را داشته باشد، زیرا اداره تهران با فشار به مردم و فروش تراکم دیگر امکان پذیر نیست.

احمد حکیمی پور به عنوان منتخب مردم در چهارمین دوره شورای سلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: آغاز به کار شورا خوب بود و بیانگر این بود که شورایی قوی، جدی و پیگیر داریم. ترکیب اعضا نیز از عناصر با تجربه و با تخصص از طیف های مختلف نظام هستند. این شورا تجربه خوبی از همکاری جناح های رسمی نظام در یک مکان خوب و مهم است. این می تواند تجربه خوبی باشد از این که دو جناح مطرح در کشور می تواند با یکدیگر در اداره امور حرکت کنند. این امر در کشور تا کنون بی سابقه بوده است. نمایش این که دو جناح مطرح در کشور می تواند با یکدیگر در اداره امور حرکت کنند، می تواند تجربه خوبی باشد، این امر در کشور تا کنون بی سابقه بوده است.

وی همچنین درباره شاخص های انتخاب شهردار گفت: همانطور که برای رییس جمهور و رهبر در متن قانون شاخص هایی ذکر شده است، برای شهرداری ها نیز 12 شاخص در نظر گرفته شده است که متناسب باجمعیت و سطح شهر، شهردار آن شهر باید شرایطی را داشته باشد. این شرایط بجز شرایط کلی مثل مرتبط بودن تحصیلات، مهارت، تجربه و ... است.

مسائل تهران برمسائل کل کشور اثرگذار است

وی ادامه داد: موارد عمومی به سلیقه اعضای شورا بر می گردد. شهردار باید شورا محور باشد، به شهر تهران عشق داشته ، شهرداری را سکوی پرتابی برای خود نداند و قدرت تعامل با تمامی قوا و دستگاه های کشور داشته باشد.


حکیمی پور تصریح کرد: فردی که انتخاب می شود باید قدرت جذب منابع راداشته باشد زیرا اداره تهران با فشار به مردم و فروش تراکم دیگر امکان پذیر نیست .مسائل تهران برمسائل کل کشور اثرگذار است. اگر چرخ تهران خوب بچرخد، چرخ ایران خوب می چرخد اما خدا نکند که در تهران مشکلی ایجاد شود، آن زمان مشکل موجود در تهران عوارض ملی و کشوری دارد.

 شهردار هر که باشد، به نفع شهر است

 وی در پاسخ به سوالی پیرامون تاکید اعضا بر ترکیب معتدل و انتخاب احمدمسجد جامعی به ریاست شورا و در نتیجه قوت گرفتن ادامه کار محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار عنوان کرد: بنده گمانه زنی خاصی ندارم اما برآیند نظر شورا هر چه باشد مطمئن باشید به نفع شهر و شهروندان است.این برای ما مهم است.


نظر شما