جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۶۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
حسینی:

دو فوریت استفساریه قانون انتخاب شهردار برای مخالفت با قالیباف نیست

عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به موضع‌گیری‌ها نسبت به استفساریه قانون انتخاب شهردار، گفت: این درخواست استفساریه در مخالفت با حضور مجدد شخص آقای قالیباف در سمت شهرداری تهران نیست

به گزارش شهر سید شریف حسینی تصریح کرد: متأسفانه برخی خبرگزاری‌ها دیروز مطرح شدن استفساریه را مخالفت با شخص آقای قالیباف تلقی کردند که این موضوع اصلاً درست نیست.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نگاه که برخی رسانه‌ها داشتند یک نگاه سطحی است و استفساریه برای تبیین قانون در سراسر کشور است حتی برخی از نمایندگانی که استفساریه را امضا کرده‌اند از دوستان آقای قالیباف هستند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، افزود: خلأ قانونی موجود در رابطه با قانون انتخاب شهردار موجب شد تا استفساریه برای رفع مشکل تدوین شود و برای تمام کشور قابل اجرا باشد تا در دوره‌های بعد چنین اشتباهاتی پیش نیاید.

حسینی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید این موضوع را تفسیر به رأی کنند، توضیح داد: اگر قانون در این رابطه به درستی تبیین شود در دوره‌های بعدی با چنین مشکلی رو به رو نخواهیم شد، اگر نمایندگان این درخواست را از مجلس داشتند به دلیل شک و شبهه‌ای بود که نسبت به این قانون برای آنان ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: ما برای اشخاص قانون نمی‌نویسیم بلکه سعی داریم به قوانین جامعیت و شفافیت ببخشیم تا مورد بحث نباشد، من به عنوان نماینده در مورد این قانون دچار شک و شبهه شده‌ام که درخواست استفساریه داده‌ام این به معنای آن است که نمی‌توانم در حال حاضر در رابطه با اینکه آیا شهرداران برای دور سوم می‌توانند در سمت شهرداری حضور داشته باشند یا خیر اظهار نظر کنم.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: باید دو فوریت استفساریه به صحن علنی برود نظر موافقان و مخالفان شنیده شود تا در نهایت به یک جمع‌بندی رسیده و مشکل را رفع کنیم، بنابراین دیگر در این مرحله نظر اشخاص اهمیت زیادی ندارد.

نظر شما