جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۶۶۹۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
انتخاب شهردار بدون حضور رسانه‌ها

انتخاب احتمالی شهردار پایتخت در جلسه غیر علنی امروز

شهردار آینده پاتخت بدون حضوررسانه ها در جلسه غیر علنی 17 شهریور شورای شهر که غیر علنی بودن آن به تصویب اعضای شورای چهارم رسیده است تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، فردا 17 شهریور اولین جلسه رسمی اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران پس از جلسه تحلیف روز 12 شهریور برگزار می شود.

رسانه ها خبر از انتخاب شهردار در جلسه روز یکشنبه می دهند. این مطلبی است که الهه راستگو و معصومه آباد نیز در گفت و گو با شهر آن را تایید کرده اند.

همچنین رضا تقی پور سخنگوی شورای چهارم نیز در این مورد اعلام کرد: «قانون چنین تکلیفی را برای اعضای شورای اسلامی شهر معین کرده است و می‌بایست بلافاصله بعد از رسمیت یافتن در نخستین جلسه شهردار را انتخاب کنند . امیدواریم با وفاق همه اعضای شورای شهر موضوع انتخاب شهردار در این روز تعیین تکلیف شود.»

انتخاب شهردار در جلسه غیرعلنی قانونی است

اولین جلسه رسمی شورای چهارم در حالی برگزار می شود که طبق ماده 15 قانون شوراها و نیز آیین نامه داخلی شورا، اصل بر علنی بودن جلسات است مگر این که در جلسه قبل و یا در ابتدای همان جلسه، غیر علنی بودن جلسه آن روز به تصویب دو سوم اعضا برسد.

این مطلبی است که علی دشتی وکیل شوراها و نیز وکیل پایه یک دادگستری در گفت و گو با شهر نیز آن را تایید می کند.وی در این باره می گوید: به دلیل این که در روز تحلیف غیر علنی بودن جلسه 17 شهریور به تصویب اعضا رسید بنابراین انتخاب شهردار در این جلسه قانونی است.

گمانه زنی‌ها نشان می‌دهد که دو گزینه اصلی برای انتخاب شهردار توسط شورای چهارم محمد باقر قالیباف شهردار فعلی پایتخت و نیز محسن هاشمی مدیر عامل سابق شرکت مترو است.

نظر شما