پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۰۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
به مناسبت دهه کرامت صورت می‌گیرد

برپایی جشن میلاد امام رضا(ع) در اماکن مذهبی پایتخت

مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به مناسبت دهه کرامت در تمام حوزه‌های علمیه و مساجد تهران که به نام یا القاب امام رضا(ع) مزین هستند، مراسم جشن و سخنرانی برگزار می‌کند.

به گزارش شهر، مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به مناسبت آغاز دهه کرامت برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

تهیه و توزیع صدها بنر و اهدا به مساجد و اماکن مذهبی جهت فضاسازی سیمای بصری شهر با محوریت آموزه‌های دینی و مذهبی مربوط به دهه کرامت و برگزاری مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در تمام مساجد تهران که به نام یا القاب امام رضا(ع) مزین شده‌اند و برگزاری مراسم مولودی در تمام حوزه‌های علمیه پایتخت با عنوان «میلاد مهر» از مهمترین این برنامه ها به شمار می روند.

همچنین تجلیل و تکریم جایگاه رفیع امامزادگان لازم التعظیم شهر تهران به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان «پیام‌آوران مودت» طی دهه کرامت برگزار می‌شود.

تهیه و توزیع 5 هزار نرم افزار با عنوان «مبشر خانواده» با موضوع سبک زندگی اسلامی و عناوین: دانستنی‌های دختران، اخلاق اسلامی، آموزش ترتیل قرآن کریم، در محضر نیکان، حقوق خانواده، تهدید های خانواده، مشاوره دینی و همچنین تهیه و توزیع 5 هزار نرم افزار با عنوان «یاقوت» با موضوع حجاب و عفاف و عناوین: اسوه‌های برتر حجاب، حجاب در اسلام، چادر حجاب برتر، دانشجو و حجاب، پوشش در ایران و جهان، شبیخون فرهنگی، تاریخچه کشف حجاب و ... در این دهه به انجام خواهد رسید.

اول تا یازدهم ماه ذی‌القعده «دهه کرامت» نامیده می‌شود. مهم‌ترین مناسبت‌های این دهه عبارتند از یکم ذی‌القعده، ولادت حضرت معصومه(س)، پنجم ذی‌القعده، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، ششم ذی‌القعده، روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع).


نظر شما