جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲

سلاح شیمیایی، بدون اجازه اسد استفاده شده

یک روزنامه آلمانی به نقل از سازمان اطلاعات این کشور مدعی شد، نیروهای دولت سوریه احتمالا بدون کسب اجازه از بشار اسد اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی در حمله ۲۱ اوت به حومه دمشق کرده اند.
به گزارش شهر، تسنیم به نقل از رویترز نوشت؛ روزنامه بیلد آلمان امروز یکشنبه به نقل از مقام های اطلاعاتی این کشور ادعا کرد، بر اساس شنود پیام های رادیویی فرماندهان ارتش سوریه، آنان در ۴ ماه و نیم گذشته خواستار استفاده از سلاح های شیمیایی شده بودند ولی این اجازه به آنان داده نشده است.

افسران اطلاعاتی آلمان اعلام کردند، این مساله ممکن است به این معنا باشد که نیروهای دولتی سوریه بدون اجازه بشار اسد از سلاح های شیمیایی در حمله ۲۱ اوت به حومه دمشق استفاده کرده اند که این حمله موجب مرگ بیش از ۱۴۰۰ نفر شده است. دولت سوریه تاکنون بارها این ادعاها را تکذیب کرده است. روزنامه بیلد افزود، پیام های رادیویی فرماندهان ارتش سوریه توسط یک فروند کشتی آلمانی موسوم به "اوکر" که در نزدیکی سواحل سوریه حضور داشته، شنود شده است. گرهارد شیندلر رئیس سازمان جاسوسی آلمان موسوم به بی ان دی هفته گذشته به کمیته دفاعی پارلمان این کشور گفت، بحران جنگ داخلی سوریه ممکن است سال ها به طول انجامد.

ژنرال ولکر ویکر فرمانده ستاد مشترک ارتش آلمان نیز به نمایندگان پارلمان گفته است که میزان نفوذ شبه نظامیان وابسته به القاعده در سوریه روز به روز بیشتر می شود.
منبع: تسنیم
نظر شما