جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۷۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

تعیین کارگروه تشکیل کمسیون های شورای شهر

در جلسه امروز شورای شهر مقرر شد کارگروهی ویژه با حضور 7 عضو شورا برای تشکیل کمیسیون ها و کمیته های شورای شهر تشکیل شود و آیین نامه داخلی شورا نیز در مدت زمان 6 ماه مورد اصلاح قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار شهر در اولین جلسه شورای شهر که بعد از انتخاب شهردار تهران ، صبح امروز در صحن علنی شورا برگزار شد ، اعضا به بررسی دو فوریت طرح اصلاح ماده 23 مصوبه آئین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران و افزایش تعداد کمیسیون‌های اصلی شورا پرداختند که این طرح با یک فوریت به تصویب رسید .

در این جلسه کارگروهی برای بررسی این موضوع به ریاست محمد حقانی تشکیل شد. اعضای این کارگروه را اقبال شاکری، رحمت‌الله حافظی، عباس جدیدی، اسماعیل دوستی، رضا تقی‌پور تشکیل می‌دهند که پیشنهاد مسجدجامعی، مهدی چمران تشکیل می دهند.

این کارگروه موظف است بررسی های لازم برای تشکیل کمیسیون های شورا را انجام دهد. نتیجه بررسی این کارگروه جلسه سه شنبه آینده اعلام می شود تا بدین وسیله شورا هر چه سریعتر وارد کار کارشناسی شود.

احمد مسجد جامعی در این زمینه گفت: مسائل جدیدی چون موضوعات زیست محیطی و اجتماعی در تهران مطرح شده که رویکرد بیشتر شورا نیز به سمت این مسایل است. به همین دلیل لازم است که طراحی های جدیدی در موضوعات ذکر شده، انجام شود.

 دوستی معتقد بود اصلاح آئین‌نامه شورا فراتر از یک کارگروه باید توسط همه اعضا بررسی شود.

مجتبی شاکری نیز پیشنهاد داد آئین‌نامه فعلی به مدت 6 ماه اجرا شود و پس از مشخص شدن نقاط ضعف آن شورا اقدام به اصلاح نماید.

احمد حکیمی‌پور نیز معتقد بود که این آئین‌نامه برای تهران به اندازه کافی جامع نیست.

چمران نیز با بیان اینکه نیازی به تشکیل کارگروه برای اصلاح آئین‌نامه نیست پیشنهاد داد پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اصلاح آئین‌نامه در مسیر کار کمیسیون‌ها قرار گیرد. در نهایت مصوب شد که آئین‌نامه فعلی مبنای عمل شورای چهارم قرار گیرد.


در نهایت مطابق با نظر اعضای شورای مقرر شد ، آیین نامه شورا طی فرصتی 6 ماهه اصلاح شود. تا اصلاح آن ، طبق آیین نامه قبلی عمل شود.

لایحه دستورالعمل تعیین شاخص‌ها،‌ ابزارها و اهرم‌های کاهنده مشکلات زیست شهری دستور بعدی جلسه شوراها بود که محمد تقوی معاون حقوقی شهرداری و قدیمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل درباره آن صحبت کردند.

در نهایت مقرر شد، این لایحه پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

در حین بررسی این لایحه احمد دنیامالی و مسعود سلطانی‌فر نسبت به نامفهوم بودن محتوای آن اعتراض کردند که سلطانی‌فر گفت: 23 نفر از اعضای شورا جدید هستند و قبلا در شورا حضور نداشتند و ما اصلا فرصت ورق زدن دستور جلسه را هم نداریم. بنابراین خواهش می‌کنم از جلسه بعد و بویژه برای دستور جلساتی که از دوره قبل شورا مطرح بودند، اعضا لااقل 24 ساعت قبل در جریان قرار بگیرد. چون ما الان اصلا نمی‌دانیم چه رایی به این لایحه بدهیم.

آخرین دستور جلسه شورا گزارش ستاد هماهنگی انجمن‌های شورای عالی در خصوص فعالیت‌های ستاد و انجمن‌های شورای عالی بود که به دلیل ضیق وقت به جلسه بعد موکول شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد صورت جلسه رسمی انتخاب شهردار تهران با امضاء تمام 31 عضو شورا برای صدور اعتبار نامه شهردار از سوی وزیر کشور ، به این وزارتخانه ارسال شود.

نظر شما