جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۷۱۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

مدير عامل جديد ايران خودرو كيست؟

هاشم یکه‌زارع، اين نام را از چهار سال پيش در سمت مدیرعامل شرکت ایران خودرودیزل شنيده ايم. اما عمر فعاليت وي در صنعت خودرو به 25 سال مي رسد. از اين ميان 12 سال در راس سایپادیزل، هفت سال مدیرعامل پارس خودرو و چهار سال مدیریت بر شرکت ایران خودرودیزل را در كارنامه خود دارد.

به گزارش شهر، وي به نوآوري در صنعت خودرو مشهور است. تولید کامیونت بادسان از افتخارات دوره حضور وی در سایپا دیزل به شمار مي آيد. کامیون های سهند، آریا، کشنده A7، اتوبوس های بی.آر.تی، پیکاپ جدید و...  نيز مربوط به دوران حضور وي در ایران خودرو دیزل است.


علاوه بر اين در دوران تصدي گري خود توانسته است با شركت هاي بزرگ خودروسازي تفاهم نامه هاي مهمي را به امضاء برساند. در زمان حضور خود در سایپادیزل موفق به امضای قرارداد برای تولید خودروهای سنگین FH در ایران شد. در دوره فعالیتش در پارس خودرو نيز حضور و تولید محصولات نیسان ژاپن در ایران را فراهم کرد. سواری ماکسیما، رونیز و پیکاپ نیسان از يادگاران همان دوران است.


در زمان تصدي گري يكه زارع، شركت ايران خودرو ديزل در سال 90 موفق به كسب تنديس برتر رضايت‌مندي مشتري در همايش ملي بزرگان رضايت‌مندي مشتري شد.

وارد كننده خودروهاي گران و بي كيفيت
اما اين تمام ماجرا نيست. ايران خودرو ديزل در اين سال ها واردكننده كاميون هاي معروف «هوو» بوده است. در سال 90 تعداد شاكيان اين كاميون به 6 هزار نفر رسيد.  کامیونهای هوو عليرغم نواقص فنی زیاد، 20میلیون تومان گرانتر به مشتریان فروخته شد. در مجموع اين شركت در دو پرونده گران فروشي به 67 ميليارد تومان جريمه محكوم شد.


يك كارشناس فني طي گزارش كاملي در سايت عصر ايران نواقص فني اين خودرو را در بخش موتور 14 نقص، در بخش جعبه دنده 9 نقص، در بخش چرخ ها و سيستم انتقال حركت هشت نقص، در سامانه ترمز هشت نقص، در بخش اتاق 12 نقص، در بخش نمايشگر ها پنج مورد در بخش تزئينات 28 نقص، سامانه برق و الكترونيك هشت نقص، سامانه سوخت رسان هشت، در لاستيك ها سه نقص، پنج اشكال در اگزوز و همچنين نقص كيفيت رنگ خودرو برشمرد.


در آن زمان کاميون هاي هوو تنها يک درصد از تعداد کاميون هاي در حال تردد در کل کشور را تشکيل مي دادند در حالي که بالغ بر 11 درصد متوفيان حوادث رانندگي وسايل نقليه باربري سنگين، مربوط به اين کاميون ها بود.  بر اين اساس هوو درمدت زماني كم به بزرگترين عامل حوادث خودروهاي سنگين در جاده هاي ايران بدل شد و تنها در سال 88 تعداد كشته شدگان اين كاميون به 300 نفر رسيد.


در اين ميان يكه زارع هيچگاه نه گرانفروشي و نه مشكل ترمز كاميون هاي هوو را نپذيرفت. اما براي رفع عيوب اين كاميون ها فراخوان عمومي صادر كرد!

منبع: فرارو

نظر شما