جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

ویژگی‌های کلی یک معاون فرهنگی از نگاه ناشران

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشت و در آن به ویژگی‌های کلی یک معاون فرهنگی کار آزموده اشاره کرد.

به گزارش شهر، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه نوشت و به مواردی در این نامه اشاره کرد.

در متن این نامه آمده است:

«با سلام

احتراماً، پیرو نامه شماره 5784 مورخ 4/6/92 این اتحادیه و درخواست ملاقات حضوری با جنابعالی که تاکنون پاسخی دریافت نگردیده است و در راستای استقرار دولت جناب آقای دکتر روحانی و حضور دولتمرد فرهیخته‌ای چون شما در رأس مهم‌ترین رکن فرهنگی کشور، این اتحادیه برخود لازم می‌داند، جهت همراهی حضرتعالی و تسهیل در رتق و فتق امور محوله مواردی را به عنوان ویژگی‌های کلی یک معاون فرهنگی کار آزموده، توانمند و هماهنگِ با برنامه‌ی اعلام شده جنابعالی در زمان گرفتن رأی اعتماد، باید دارا باشند به استحضارتان برسانیم. توضیح آنکه این موارد در مشورت با دیگر تشکل‌های صنعت نشر استخراج و تنظیم گردیده است:

1. داشتن پیشینه‌ی مدیریتی و نگاه کلان فرهنگی و بالاخص آشنایی با فرهنگ مکتوب.

2. دارا بودن نگاه مثبت نسبت به فعالیت‌های صاحبان صنوف دست‌اندرکار در صنعت نشر کشور.

3. پذیرفتن جایگاه تشکل‌های صنفی در مسیر اجرای اصل 44 قانون اساسی و انتقال امور به تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی.

4. دادن تغییرات لازم اداری و عملکردها در مطابقت با سیاست‌های تازه دولت یازدهم و مقام محترم وزارت در اداره‌ی متبوع خود و رفع قوانین دست و پا گیر اداری.

5. بررسی و اصلاح قوانین و مصوبات حاکم بر صنعت نشر که می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

جناب آقای جنتی، تجربه نشان داده است که برخی مسئولان در حد و اندازه پستی که به آن منصوب می‌شوند هستند و در نهایت موجب بر کشیدن آن مقام و منصب می‌گردند. و بر عکس کسانی هم وجود دارند که چون پستی را پذیرا می‌شوند، به علت آن که در آن حد نیستند سعی می‌کنند با تنزل دادن آن پست و مقام همه چیز را به اندازه‌ی خود درآورند.

تقاضای هیئت مدیره این است که در نهایت شخصی را به این معاونت بگمارید که موجب ارتقاء معاونت فرهنگی و اعتبار بخشیدن به این جایگاه شود.

در پایان این هیئت مدیره آمادگی دارد تا توضیحات تکمیلی خود را حضوراً به سمع و نظر حضرتعالی برساند.

با آرزوی موفقیت برای شما، در رسالت فرهنگی خطیری که بعهده گرفته‌اید.

هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران»


نظر شما