جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۶۷۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران مطرح کرد

فیس بوک تهدید یا فرصت؟

فرمانده ناجا، با بیان این که شورای فضای مجازی مسئول تصمیم گیری در مورد رفع فیلتر از سایت فیس‌بوک است،گفت: باید ببینیم که در این شورا چه تصمیمی گرفته می‌شود آیا همچنان نگاه تهدید‌محور به فیس‌بوک خواهیم داشت و یا تصمیم می‌گیریم که از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.
به گزارش شهر، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه جلسه خود با رؤسای پلیس امنیت عمومی کشور در مورد اینکه آیا دیدگاه دولت نسبت به بحث امنیت اجتماعی اخلاقی تغییر کرده است،گفت: همانگونه که قبلًا نیز گفته‌ام دولت تازه مستقر شده و به اولویت‌های اقتصادی می‌پردازد.

وی ادامه داد: اکنون دولت آرام آرام در حال ورود به مباحث فرهنگی، اجتماعی و امنیتی می‌شود و در جلسات مشترک با وزیران ارشاد، اطلاعات، کشور و شخص رئیس‌جمهور در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم.

احمدی‌مقدم تأکید کرد: تصور نمی‌کنم که شیوه‌های برخوردی ناجا تغییر زیادی بکند.وی در مورد نظر ناجا در مورد رفع فیلتر از سایت فیس‌بوک گفت: شورای عالی فضای مجازی وظیفه رسیدگی به امور مربوط به این مسائل را برعهده دارد و در ابلاغیه‌هایی که به ما داده‌اند تا کنون تغییری در روند آنها مشاهده نشده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه جلسه شورای عالی فضای مجازی تاکنون با حضور روحانی تشکیل نشده است گفت: باید ببینیم که در این جلسه چه تصمیمی گرفته می‌شود آیا همچنان ما نگاه تهدید‌محور به فیس‌بوک خواهیم داشت و یا تصمیم می‌گیریم که از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی در مورد تمهیدات نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: به صورت عادی با توجه به افزایش سفرهای داخل شهری و مسافرت‌نرفتن مردم ما شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک شهری خواهیم بود.

وظیفه ناجا تسهیل و مدیریت ترافیک شهری است.احمدی‌مقدم ادامه داد: ما آماده بازگشایی مدارس هستیم و هماهنگی‌های لازم در این جهت انجام شده است.وی با اشاره به حادثه دلخراش مرگ 40 تن از هموطنانمان در تصادف بین دو دستگاه اتوبوس گفت: جلسات مربوط به این موضوع در دولت و کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال برگزاری است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به عنوان نماینده ناجا در این جلسات شرکت کرده است گفت: این یک حادثه نادر بوده که اتفاق افتاده ما باید از این حادثه درس عبرت بگیریم و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.وی ادامه داد: باید عوامل مختلف حادثه شناسایی شود و تنها باک و باتری اتوبوس اسکانیان معطوف نشویم.فرمانده ناجا در مورد کشف 6 کیلو طلا از این حادثه گفت: اصفهان تولیدات طلا بسیار دارد و انتقال طلا از مبدا اصفهان به مقصد تهران یک امر عادی است و نباید ذهنمان سمت قاچاق برود.وی در ادامه در مورد پیشنهاد میراث فرهنگی برای تشکیل اتاق فکر مشترک با ناجا پیرامون رسیدگی به وضعیت گردشگری گفت: ما از این امر استقبال می‌کنیم و آماده شرکت در این جلسات هستیم.احمدی مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد رواج مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و الکل‌های طبی گفت: همانگونه که مشاهده می‌شود واردات مشروبات الکلی و کالاهای قاچاق به کشور بسیار کاهش یافته است و این سبب شده مصرف‌کننده‌های الکل روی به استفاده از الکل‌های دست‌ساز و طبی بیاورند. برنامه ناجا برخورد با این موضوع است.
نظر شما