جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۵
کد خبر: ۶۷۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
ارمیای 4 ماهه با قصه های وانیای 4 ساله به خواب می رود

کوچکترین قصه گوی کتابخانه شهر فقط 4 سال سن دارد

کوچکترین عضو کتابخانه شهر با 4 ماه سن ، با قصه های رویایی خواهر 4 ساله اش به خواب می رود

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، وانیا گرجاسی یه همراه مادرش با حضور در کتابخانه " شهر" ، محمد ارمیا گرجاسی عضو 4 ماهه خانواده را به عضویت افتخاری کتابخانه در آورده اند.
بر اساس این گزارش وانیا گرجاسی از دو ماهگی با کتاب مانوس شده و مادر او نوزاد خود را در حالی که 8 ماه بیشتر نداشت عضو کتابخانه شهر فرهنگسرا کرد . وانیا از 18 ماهگی در خانه دارای یک کتابخانه شخصی مصور بود و نسبت به هریک از کتاب های خود علاقه خاصی داشت.
وانیا به محض مشاهده کتاب با صداها و حرکات کودکانه اشتیاق خود را برای به دست گرفتن ، لمس کردن و تماشای تصاویر کتاب ها نشان می داد و تا زمانی که مادر یا پدرش تصاویر و محتوای کتاب را برای او زمزمه نمی کردند آ رام نمی گرفت.
این گزارش می افزاید : وانیا هم اکنون در سن چهارسالگی لقب کوچکترین قصه گو را گرفته است ، زیرا برادر چهار ماهه او با شنیدن قصه های خواهرش به خوابی آرام می رود.
وانیا که عاشق کتاب است از طریق قصه خوانی پدر و مادرش تا کنون صدها قصه را حفظ کرده و هم اکنون کتاب های مورد علاقه اش را به دست می گیرد و برای برادر 4 ماهه اش از حفظ ، شعر و داستان می خواند.
محمد ارمیا 4 ماهه نیز با اشتیاق به قصه های خواهرش گوش می دهد ، با حرکت دست و پا عکس العمل نشان می دهد و پس از مدتی به خواب می رود.
" نی نی میگه شب به خیر" ، " گردش بچه " ، " اردک من کجاست؟ " و " لالایی ها " ازجمله کتاب هایی هستند که وانیا برای ارمیا می خواند و تاکنون 12 کتاب از بهترین کتاب های موجود در کتابخانه شخصی اش را برای برادر کوچکش خوانده است.
وانیا و ارمیا گرجاسی هردو عضو افتخاری کتابخانه " شهر " فرهنگسرای تهران هستند و هردو بدون شنیدن قصه شب به خواب نمی روند.     
گفتنی است مادر وانیا و ارمیا، 26 ساله و خانه دار است و علاقه شدیدی به مطالعه کتاب های ادبی و به ویژه رمان و داستان دارد.
کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران واقع در بوستان باغ نو منطقه 22 با شماره تماس 44137060 میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.


نظر شما