جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۷۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
با کمک مجلس صورت می گیرد

بدهی های دولت به آستان قدس کاهش می یابد

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: در سال جاری حدود یک‌هزار میلیارد تومان از امکانات دولتی را برای کاهش بدهی های دولت به استان قدس اختصاص دادیم تا این بدهی ها کمی کاهش یابد.

به گزارش شهر علی لاریجانی29 شهریور در بدو ورود به مشهد مقدس در پاویون فرودگاه هاشمی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: به طور حتم در ایام ولادت امام رضا (ع) حضور در شهر مشهد توفیقی بود که برای ما ایجاد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تشریح علل سفر خود به مشهد مقدس افزود: قرار است در این سفر پروژه‌ای در آستان قدس رضوی در رابطه با بیمارستان رضوی و سیستم‌های جدید پزشکی مانند پزشکی هسته‌ای افتتاح شود که به طور حتم این موضوع یکی از ملزومات کنونی برای بیماران صعب‌العلاج است.

وی با تاکید بر اینکه در سفر به مشهد با استاندار و مسئولان این شهر درباره مسائل استان و شهر مذاکراتی خواهد شد، تصریح کرد:‌ یقیناً مشهد مقدس جایگاهی ویژه در میان مسلمانان دارد و توجه به این نقطه موجب تقویت جایگاه فرهنگی و اقتصادی جامعه می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه در بودجه چند سال اخیر اعتبارات مناسبی برای چند شهر مذهبی مانند قم، شیراز و مشهد اختصاص داده شده، یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بودجه توریسم مذهبی در جایگاه خوبی قرار داشته که این اعتبارات به‌عنوان پشتوانه مذهبی کشور محسوب می‌شود. از دیگر سو مقداری از این اعتبارات در سال‌های اخیر تخصیص یافته و مقداری نیز اختصاص داده نشده است.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه آستان قدس املاک زیادی در اختیار دولت قرار داده و عملاً قوه مجریه در این رابطه بدهکار آستان قدس است، افزود: تامین و حل این اعتبارات و بدهکاری‌ها به سادگی رخ نمی‌داد، از این‌رو در سال جاری حدود یک‌هزار میلیارد تومان از امکانات دولتی را برای این موضوع اختصاص داده‌ایم تا بدهی‌های دولت به آستان قدس کمی کاهش یابد.

منبع: ایسنا
نظر شما