جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۱
کد خبر: ۶۷۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

خاطرات ارتشیان از جنگ، به دست فراموشی سپرده شد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نسل جوان با جانفشانی رزمندگان در جنگ تحمیلی بیگانه است،گفت: خاطرات ارتشیان رزمنده از جنگ به دست فراموشی سپرده شد.

به گزارش شهر عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و نقش نیروهای مسلح در زمان جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه‌های اقتصادی وسیاسی، گفت: بسیار دیده شده که نیروهای مسلح در مقاطع مختلف موضع گیری های متفاوت داشته و به طور طبیعی محبوبیت هایی را از ناحیه ملت بدست آوردند، بنابراین آنها باید متعلق به همه مردم باشند.

نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح حق ورود به جریان های سیاسی را ندارند، تصریح کرد: هرگونه ورود نیروهای نظامی به گروه ها و جریان های سیاسی خلاف فرمایشات امام خمینی بوده و نیروهای مسلح متعلق به همه مردم هستند.

منصوری افزود: دولت باید در خدمت همه جریان های سیاسی بوده و اگر در زمان جنگ اختلافی میان دولت و نیروهای مسلح وجود داشت بیشتر در حوزه اختلاف سلیقه و بعد پشتیبانی بود.

وی بیان کرد: درحال حاضر هم رابطه دولت با نیروهای مسلح درچار چوب قانون اساسی است، زیرا نیروهای مسلح جدای از دولت بوده وتحت امریت دولت نیستند.

این نماینده مجلس گفت : رابطه اکنون دولت با نیروهای نظامی بیشتر در بعد پشتیبانی است، این درحالی است که نیروهای مسلح زمانی و شرایطی به حوزه اقتصادی وارد شدند که دولت نمی توانست به این حوزه ها رسیدگی کند.

منصوری تصریح کرد:متاسفانه نهاد های متولی در انتقال ارزش های دفاع مقدس کار خود را به خوبی انجام ندادند، همین موضوع باعث شد تا نسل دهه 60 با جان فشانی رزمندگان اسلام آشنایی نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: البته صدا وسیما هم در کنار اقدامات ارزنده در ثبت وضبط خاطرات شفاهی دراین باره به خوبی عمل نکرد وبسیاری از خاطرات رزمندگان ارتش امروز به دست فراموشی سپرده شد.

نظر شما