يکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۷۷۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
امیرآبادی در واکنش به افزایش ضریب آلودگی هوا در تهران:

هزینه های ناشی از آلودگی هوا در بخش پیشگیری هزینه شود

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: هزینه هاب میلیاردی نای از خسارات آلودگی هوا صرف پیشگیری شود تا هم از خسارت‌های مالی و هم انسانی جلوگیری شود.

به گزارش شهر احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با هشدار درباره آلودگی هوا، توضیح داد: وقتی بر اثر آلودگی هوا چند روز تمام ادارات تهران با حجم انبوهی از کارمندان تعطیل می‌شود هزینه‌های میلیاردی بر کشور تحمیل می‌شود که اگر این هزینه‌ها قبل از وقوع صرف پیشگیری شود هم از خسارت‌های مالی و هم انسانی جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: همواره رسم بر این بوده که در شرایط اضطرار افکار مسئولان به سمت راهکارهای کاهش آلودگی هوا متمرکز می‌شود اما برای برطرف شدن این مشکل باید زمانی که با مشکل آلودگی هوا مواجه نیستیم به فکر چند راهکار اساسی باشیم تا در طولانی مدت این مشکل برطرف شود، اقداماتی مانند فرهنگسازی، احداث زیرساخت‌ها و تمرکز بر حمل و نقل عمومی یک فرآیند طولانی مدت است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های کلان دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری معاینه فنی به عنوان یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا، ادامه داد: طبق نظر برخی نمایندگان زمان انجام معاینه فنی در این مراکز 5 سال عنوان شده که بسیار زیاد است و باید این زمان کاهش یابد، دلیل اعلام چنین زمانی هم تعرفه معاینه فنی بیان شده که توجیه مناسبی نیست، حتی برای این تعرفه هم می‌توان از طریق صرفه‌جویی‌های ناشی از ایجاد هوای پاک در شهر که مانع تعطیلی ادارات می‌شود سوبسید قایل شد.

وی با بیان اینکه بخشی قابل توجهی از آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروهاست، افزود: واقعیت آن است که به دلیل وجود فضای انحصاری خودروسازی در ایران استاندارد‌های آلایندگی در خودروهای ساخت داخل چندان مورد اهمیت نیست و خودروسازان توجه زیادی به آن نمی‌کنند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری وروستایی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: توجیه عدم تمرکز خودروسازان برای اعمال استانداردهای آلایندگی روی خودروها تقاضای بالای جامعه و الزام مسئولان روی تحویل به موقع خودروهاست که از کیفیت خودروها کاسته و جایی برای تمرکز بر استانداردهای آلایندگی نمی‌گذارد و حتی در مواردی خود ما نمایندگان، این فشار را بر خودروسازان وارد می‌کنیم که خودروها را زودتر به مردم تحویل دهند.

منبع: خانه ملت
نظر شما