جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۹
کد خبر: ۶۷۸۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۷

آمار پسران در سن ازدواج از سال ۹۳ به بعد بيش از دختران مي‌شود

مديركل جمعيت و آمار سازمان ثبت احوال كشور گفت: به علت ساختار هرم سني جمعيت از سال ۹۳ به بعد آمار پسران در سنين ازدواج بيش از دختران مي شود.
به گزارش شهر، علي اكبر محزون افزود: بر اساس آخرين وضعيت جمعيت، به ازاي هر ۲۶ خانوار يك رويداد ازدواج در كشور رخ مي دهد .
وي با بيان اينكه شاخص نرخ ازدواج در سال هاي اخير تغييرات جزيي داشته است، اظهار داشت: از مهمترين شاخص هاي سن زوجين اين است كه در حال حاضر حدود ۱۲ درصد ازدواج ها در رده هاي هم سن ، ۱۱ درصد زنان دو تا ۲۰ سال بزرگتر از مردان و ۳.۶۵درصد زنان يكسال بزرگتر از مردان هستند. وي توضيحي در باره بقيه شاخص ها ارايه نكرد.
محزون با اشاره به اينكه بيشترين ازدواج ها در گروه سني ۲۰ تا ۲۴ سال رخ مي دهد، ادامه داد: هنوز آمار دقيقي از ميزان ازدواج در شش ماهه اول امسال بدست نيامده است .
وي درباره ثبت ازدواج در سال گذشته گفت :در سال گذشته ۸۳۱ هزار و ۶۷۰ ازدواج در كشور به ثبت رسيده كه ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ مورد در شهرستانها و ۱۴۹ هزار و ۲۴۴ ازدواج در روستاها بوده است.
محزون تصريح كرد استانهاي زنجان با ۱۷.۵ درهزار ، اردبيل ۱۴.۵ درهزار و كردستان با ۱۶.۱ درهزار بيشترين نرخ ثبت ازدواج را داشته‌اند.
منبع: ایرنا
نظر شما