جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۰
کد خبر: ۶۷۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبرداد:

اجرای طرح ارتقا کیفی ناوگان تاکسیرانی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرحی در راستای ارتقا کیفی ناوگان و سطح خدمات رسانی در مجموعه تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص مهمترین اقدامات در دستور کار این حوزه در 6 ماهه دوم سال جاری گفت: برنامه های حوزه حمل و نقل و ترافیک در مدت باقی مانده تا پایان سال بسیار گسترده و فشرده است که از مهمترین اقدامات در دست اجرا می توان به احداث خط 9 سامانه اتوبوس های BRT و تکمیل خط 3 مترو تهران اشاره کرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم سفرها در نیمه دوم سال، کوتاه شدن روزها و اضافه شدن سفرهای آموزشی به ترددهای شهری، حجم فعالیت ها و اقدامات در حوزه حمل و نقل و ترافیک در 6 ماهه دوم سال بیشتر و فشرده تر می شود.

وی ادامه داد: در مجموع اقدامات در دستور کار این حوزه در مدت باقی مانده تا پایان سال به دو بخش اصلی تقسیم می شود که یک بخش مربوط به اقدامات نگهداشت ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت ترافیک و ایمن سازی معابر می شود و بخش دیگر اقدامات زیر بنایی و توسعه‌ای در بخش حمل و نقل .

معاون شهردار تهران گفت: مهمترین اقدامات در دستور کار این حوزه در 6 ماهه دوم سال تکمیل خط 3 مترو تهران و احداث و راه اندازی خط 9 اتوبوس های تندرو است تا گامی دیگر به سوی تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت برداشته شود.

وی تصریح کرد: توسعه دوچرخه سواری و  رسیدن به ساختار یکپارچه دوچرخه سواری در تهران به گونه ای که دسترسی به دوچرخه در نقاط مختلف شهر برای شهروندان محیا شود از دیگر اقدامات مهم و در دستور کار 6 ماهه دوم امسال است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ترافیک نیز اقدامات و برنامه های گسترده ای در دستور کار قرار دارد گفت:  با توجه به رویکرد شهردار تهران مبنی بر تبدیل تهران به شهری انسان محور در تلاشیم تا فرهنگ ترافیک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بر حل موضوعاتی و تغییر رفتارهایی که منجر به بی انضباطی، سوانح و حوادث می شوند تاکید بیشتر داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص اقدامات در دستور کار تا پایان سال در حوزه تاکسیرانی  تاکسیرانی نیز گفت: طی سال های گذشته طرح سحاب با هدف ایجاد انضباط و نظم و نظارت بهتر و بیشتر در سطح شهر و طرح بشارت با هدف توجه به معیشت، زندگی و رفاه راننده های تاکسی اجرایی شد و اکنون نیز طرحی در راستای  ارتقا کیفی ناوگان و سطح خدمات رسانی در مجموعه تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد چرا که تاکسیرانی دیگر نیاز به توسعه کمی ندارد و باید توسعه کیفی در این مجموعه به طور جد پیگیری شود.
نظر شما