به گزارش شهر، علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره تولید نوشتافزارهای ایرانی-اسلامی، بیان داشت: یکی از وظایف صدا و سیما این است که از شخصیتها و کاراکترهای محبوباش در حد ممکن استفاده مناسب فرهنگی کند.
وی اضافه کرد: برندهایی که در میان مخاطبان از محبوبیت خوبی همانند «سنجد»، «عمو پورنگ» و «کلاه قرمزی» برخوردار هستند، به عنوان ظرفیتی برای سازمان صدا و سیما و جامعه فرهنگی جامعه کشور به شمار میروند، که برخی از تولیدات آنها توزیع میشود.
زارعان ادامه داد: با توجه به این حرکت مناسبی که در فضای فرهنگی کشور و لوازمالتحریر به وجود آمده است و به خصوص با عرضه مناسب و مساعد «شکرستان» که با حمایت شبکه دو سیما صورت گرفت، الان برندهای دیگر هم به تدریج وارد بازار نوشتافزارهای ایرانی _ اسلامی خواهند شد.
رونمایی از نوشتافزارهای «کلاه قرمزی و سنجد» در 19 مهر سال جاری
به گفته وی، در روز جهانی کودک و رسانه (مصادف با 19 مهر سال جاری)، شبکه دوم سیما برای لوازمالتحریر کلاه قرمزی و لوازمالتحریر سنجد به صورت جداگانه جشن رونمایی برگزار خواهد میکند که در این راستا تلاش خواهیم کرد در سال 93 سهم مناسب و مساعدی از بازار لوازمالتحریر را به شخصیتها و فرصتهای فرهنگی داخلی اختصاص دهیم.
زارعان بیان کرد: لوازمالتحریر «سنجد» طی جشنی مستقل رونمایی خواهد شد اما در نهایت همه نوشتافزارهای ایرانی _ اسلامی در روز 19 مهر سال جاری در بازار لوازمالتحریر و در میان مخاطبان توزیع خواهد شد.
اندیشیدن تدابیری لازم برای تولید نوشتافزارهایی با تصاویر برنامه «عمو پورنگ» در آینده نزدیک
وی درباره تولید نوشتافزارهایی با تصاویر برنامه «عمو پورنگ»، افزود: درباره نوشتافزارهای «کلاه قرمزی» و «سنجد» قراردادهای لازم منعقد شده و کارهای آن نیز در حال انجام است اما درباره تولید نوشتافزارهایی با تصاویر برنامه «عمو پورنگ» طی مذاکراتی که دارد انجام میشود، در حال برنامهریزی لازم هستیم تا از این ظرفیت در حد مطلوب استفاده کنیم اما هنوز مذاکرهای درباره عموپورنگ صورت نگرفته است.
مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره تیراژ دفاتر کلاه قرمزی و سنجد، گفت: تیراژها با توجه به حجم و پذیرندگی عجیب بازار یعنی 160 میلیون جلد دفتر، اعداد بزرگی را شامل حال این دو برند ایرانی- اسلامی میشود اما نکته قابل توجه این است که ما فصل فروش را از دست دادهایم یعنی شهریور ماه که فصل خرید لوازمالتحریر بوده، از دست رفته است و بیشتر برنامهریزیها به امید این است که در سال تحصیلی آینده بتوانیم آنها را در بازار به صورت انبوه وارد کنیم اما الان با تولید محدود به مخاطبان ارائه خواهیم کرد.