جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۷۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
یک عضو شورای شهر تهران خواستار شد:

تخصیص بودجه ملی برای مقاوم سازی لرزه‌ای پل‌های تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران، خواستار تخصیص بودجه ملی برای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو پایتخت شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهدی چمران با اشاره به نقش کلیدی پل ها در هنگام بروز حوادث طبیعی به ویژه زلزله، اظهار کرد: هرگونه آسیب به شبکه معابر پایتخت و تخریب اتصالات بزرگراه ها به یکدیگر می تواند موجب تاخیر در امدادرسانی شده و در نتیجه افزایش چشمگیر خسارات سوانح طبیعیرا در پی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه شهرداری تهران پیش از این از بودجه دولتی برای فاز مطالعاتی طرح مقاوم سازی پل ها و دسترسی های مهم شهر تهران استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: با قطع این قبیل بودجه ها، شهرداری از محل منابع مالی در اختیار خود این امر را دنبال کرد و تاکنون تعمیرات تخصصی و مقاوم سازی لرزه ای چند پل در تهران به سرانجام رسیده است.

چمران در عین حال بر ضرورت استمرار تخصیص بودجه های ملی به امر مقاوم سازی پل های سواره رو تاکید کرد و خواستار رایزنی شهرداری و شورای شهر تهران با دولت و مجلس شورای اسلامی برای تحقق این منظور شد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر ساله ردیف هایی برای امر مقاوم سازی لرزه ای در بودجه دولت تصویب می شود، اظهار کرد: بخشی از این ردیف ها می تواند به اجرای طرح های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو پایتخت اختصاص یابد.
نظر شما