جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۷۹۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

آخر هفته دوست داشتنی با چند پیشنهاد فرهنگی + عکس

یک آخر هفته جذاب دوست داشتنی همیشه نیازمند پول و زمان زیادی نیست، فقط کافی است یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشته باشیم.
به گزارش شهر، آخر هفته‌ که می‌رسد تازه به این فکر می‌کنیم که ساعت‌های فراغت را چگونه سر کنیم تا تنوعی باشد برای رفع روزمرگی‌های کاری و خستگی های روحی اما گاهی وقت‌ها کاسه چه کنم چه کنم و تماشای تلویزیون ساعت های فراغت ما را پر میکند و تا چشم به هم می زنیم شنبه، روز کار فرا می رسد.
 
سایت شهر برآن است که هر هفته پیشنهادهای گوناگون فرهنگی اجتماعی را معرفی کند تا شاید گزینه‌های متفاوتی برای آخر هفته شما باشد.
 
1-  موسیقی و تماشای رقص سازها:
اگر از علاقمندان موسیقی هستید می توانید آخر هفته خود را به کنسرت حسین علیزاده و گروه هم آوایان در مرکز همایش های برج میلاد اختصاص دهید.
 
 
این کنسرت پنجشنبه و جمعه 11 و 12 مهر با قیمت 30 تا 100 هزار تومان برگزار می شود.
تار و سه تار حسین علیزاده را پژمان حدادی با تمبک، علی بوستان ، سه تار، سیامک جهانگیری، نی همراهی می کنند. در این کنسرت سازهای بم تار، عود ، قانون، قیچک کمانچه، دف نیز استفاده می شود.
 
همچنین اگر از علاقمندان موسیقی پاپ هستید به شما کنسرت گروه سون در نمایشگاه بین المللی سالن میلاد را پیشنهاد می کنیم. این کنسرت در روزهای 11 و 12 ساعت 18 و 21:30 با قیمت 30 تا 100 هزار تومان  برگزار می شود.
 
اگر مایلید از برنامه های کامل کنسرت ها با خبر شوید اینجا را کلیک کنید
 
 
2- وجود و ناوجود در گالری اعتماد:
 
سومین نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های مونا پاد در گالری اعتماد برپاست.
پاد در این نمایشگاه حجم‌هایی را با روش معکوس خلق کرده است. معکوس شیوه‌ای ست که استاد پرویز تناولی آن را پایه گذاری کرده است. هنرمند در این روش پس از آموختن اصول دنیای «معکوس» به چشم‌انداز وسیعی قدم گذاشته که نه تنها نوعی روش ساخت بلکه شیوه تفکری جدید است.پاد از شاگردان برجسته پرویز تناولی‌ست و در سال‌های اخیر در کنار استادش تلاش وافری در جهت تربیت نسل نوی مجسمه سازی ایران انجام داده است. 
 
مونا پاد متولد 1353 در تهران و فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه الزهرا است.
 
نمایشگاه مجسمه‌های این هنرمند تا 16 مهر در گالری اعتماد واقع در خیابان باهنر(نیاوران)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک 4 دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 15 تا 20 از این آثار دیدن کنند.
اگر مایلید برنامه دیگر گالری ها را نیز مرور کنید می توانید اینجا را کلیک کنید
 
3- سینما و جادوی پرده نقره‌ای :
 
فیلم سینمایی دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی و بازی رضا عطاران و هانیه توسلی است.
دهلیز فیلمی اجتماعی با موضوع دیه است که در روزهای پایانی اکران خود قرار دارد. برای دیدن این فیلم پیشنهاد می کنیم به سینما برج میلاد و یا موزه سینما (خیابان ولیعصر، باغ فردوس) بروید تا فضای سینمایی متفاوتی را نیز تجربه کنید.
 
 
موزه سینما تنها برای سانس 22:15 و سینما برج میلاد در ساعت های 13، 17 و 21 این فیلم را به نمایش گذاشته است. برای آگاهی از سینماهایی که این فیلم را نمایش می‌دهند و  همچنین خرید بلیت می توانید به سایت سینما تیکت مراجعه کنید.
 
 
4- شبکه نمایش خانگی و لذت تماشای فیلم در خانه:
فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در این هفته وارد شبکه نمایش خانگی شد. این فیلم محصول سال  2013 و در کشور فرانسه فیلمبرداری شده است.
خبر خوب برای دوستداران تماشای این فیلم اینکه در نسخه خانگی فیلم دوبله شده است. اگر در تماشای دیدن گذشته شک دارید همین بس که کارگردان این فیلم برنده اسکار است و خود فیلم نیز برای نمایندگی ایران در اسکار 2013 برگزیده شده است.
 
 
«گذشته» همچنین در جشنواره فیلم کن برنده بهترین بازیگر زن و جایزده داوران جهانی و نامزد نخل طلای بهترین فیلم بوده است.
اکنون این فیلم با قیمت 3 هزار تومان ارائه شده است.
 
 
5- گردش و جمع گرم خانواده:
اگر تمایل دارید آخر هفته پیک نیک درون شهری جمع و جوری داشته باشید پیشنهاد می کنیم سری به بوستان آب و آتش و یا بوستان نوروز بزنید. این دو بوستان که در تپه های عباس آباد واقع شده اند فضای متفاوتی را ارائه می کنند.
 
دسترسی بوستان آب و آتش در میدان ونک و اتوبان حقانی قرار دارد، همچنین برای دسترسی به بوستان نوروز از مسیر میدان آرژانتین نرسیده به چهارراه جهان کودک سمت راست ورودی بوستان نوروز، وارد شوید. در این مجموعه یک زمین اسکیت متفاوت و قابل توجه نیز شروع به کار کرده است. این دو بوستان از طریق یک پل عابر که از روی اتوبان همت می گذرد به یکدیگر متصل هستند.
 
6-  تور مجازی و لذت تکنولوژیک:
اگر این هفته فرصت کافی برای گشت و گذار را ندارید و ترجیح می دهید در خانه بمانید. پیشنهاد می کنیم در عین استراحت در خانه با سر زدن به سایت فرهنگسرای مجازی از مسجد سپهسالار دیدن کنید.
 
تور مجازی تهران گردی یکی از بخش های دائمی این فرهنگسراست.
برای دیدن توضیحات کامل این مسجد اینجا را کلیک کنید و برای بازدید از مسجد سپهسالار اینجار را کلیک کنید.
نظر شما