جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۸۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

کمبود بیش از 6 هزار پرستار در حوزه سلامت

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از کمبود شدید پرستار در کشور به ویژه در مناطق محروم، گفت: علاوه بر کمبود پرستار با نبود بهورزان به خصوص در مناطق محروم روبرو هستیم که در صورت نداشتن برنامه‌ای مدون، حوزه سلامت با چالش مهمی مواجه خواهد شد.
به گزارش شهر، محمدجواد نظری‌مهر ، با یادآوری کمبود پرستار در حوزه سلامت کشور، افزود: به طور حتم بخش بهداشت و درمان کشور وابسته به پرستاری است، در حالی که این حوزه با چالش‌های عمیقی مواجه است.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما هنوز شاهد انقلاب اداری در حوزه سلامت کشور نیستیم و این نشان می‌دهد که در بخش بهداشت ودرمان هیچ‌چیز در جایگاه خود قرار ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی پرستار در کشور، تصریح کرد: بدیهی است که وزارت بهداشت به همراه دانشگاه علوم پزشکی می‌توانستند در تربیت نیروی فعال پرستاری بهتر عمل کنند زیرا این اقدام کار پیچیده‌ای نیست که نتوان از عهده آن برآمد.

وی، افزود: متاسفانه سیاسی‌‌کاری‌ها و مسایل پشت پرده جلوی چشم مدیران را گرفته به طوریکه به جای آنکه به زیرساخت‌ها توجه کنند به روبناها روی‌ آورده‌اند.

نظری‌مهر، با یادآوری این نکته که مناطق محروم در کشور با کمبود شدید پرستار روبرو هستند، تاکید کرد: ما در روستاها حتی تربیت بهورز هم نداریم درحالی که به‌رزان می‌توانند حدود 40 تا 50 نوع کار درمان اولیه را در روستاها انجام دهند.

 احمدی نژاد سلامت را در اولویت 8 قرار داد

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، حوزه سلامت با معضلات متعددی مواجه بود، تصریح کرد: در زمان فعالیت وی، سلامت در اولویت 8 قرار داشت در حالی که پیشرفت هر کشوری در راستای داشتن انسان‌های سالم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: ما در 34 سال گذشته مدیریت کشورمان در حوزه سلامت بسیار ضعیف بود و همین مهم باعث شد تا از دیگر کشورها عقب افتاده و طرح‌هایی که خودمان ابداع کننده آن بودیم را دیگر کشورها استفاده کنند و موفق شوند.

وی، یادآور شد: خانه‌های بهداشت طرحی بود که از سوی کشور ما مطرح شد اما به دلیل مدیریت نابلد، این طرح در کشور با شکست مواجه شد اما همین اقدام در ترکیه با پیشرفت همراه بود.

نظری‌مهر با بیان اینکه دولت باید نگاه مثبتی به بحث سلامت کشور داشته باشد، تصریح کرد: ناگفته نماند که دکتر هاشمی تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته و اقدامات وی، حوزه سلامت را تا حدودی متحول کرده بنابراین لازم است این روند ادامه یابد تا شاهد تغییرات اساسی در بخش بهداشت و درمان کشور باشیم.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بندر ترکمن در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه کمبود پرستار در کشور بیداد می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود بیش از  5 الی 6 هزار پرستار در کشور مواجه هستیم؛ البته این آمار سطحی است و به نظر می‌رسد کمبود پرستاران بیش از این‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: سیاست کلی آن است که برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه سلامت باید وجود داشته باشد اما معلوم نیست که چه تفکری وجود دارد که معضلات حوزه سلامت رفع نمی‌شود؛ به نظر می‌رسد حضور افرادی که تنها به دنبال منفعت خود و دلالی هستند اجازه رفع مشکلات بخش درمان کشور را نمی‌دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: حقوق و دستمزد بر معضلات پرستاران افزوده است و همان تعداد پرستاری که در کشور وجود دارند از کار خود ناراضی هستند بنابراین ضروری است مدیران مربوطه درصدد حل و فصل مشکلات پرستاران و افزایش تربیت نیروی پرستاران برآیند./
نظر شما