جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۸۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
رئیس سازمان لیگ:

توضیح تاج درباره تبانی در فوتبال/اعلام زمان پایان لیگ‌برتر

مهدی تاج ، با انتقاد از افزایش تخلف و تبانی‌ها در فوتبال کشور، گفت: تاکنون در سازمان لیگ چنین تخلفاتی مشاهده نشده بلکه بیشتر این تخلفات در داوری‌ها، بازیکنان و باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش شهر، رئیس سازمان لیگ با یادآوری برخی اظهارنظرهای کارلوس کی‌روش مبنی بر برهم زدن برنامه‌ریزی‌های تیم ملی از سوی سازمان لیگ، افزود: سازمان لیگ برنامه‌های خاص خود را دارد و به طور مدون و دقیق آن را پیگیری می‌کند.

وی، ادامه داد: سازمان لیگ سال گذشته در تاریخ 20 اردیبهشت بازی‌های خود را به اتمام رساند و تلاش خود را به کار گرفت تا مسابقات به موقع به پایان رسد؛ بعد از آن لیگ را به کی‌روش تحویل دادیم که وی نیز از ما تشکر کرد.

رئیس سازمان لیگ، یادآور شد: بر اساس قوانین فیفا بازی‌ها باید در تاریخ 19 می مصادف با 29 اردیبهشت هر سال به پایان برسد که سازمان لیگ در برنامه‌ریزی‌های خود، به این نتیجه رسیده که این بازی‌ها را 20 فروردین 93 به پایان برساند تا 40 روز زودتر تیم‌ها در اختیار کی‌روش قرار گیرند.

تاج درباره برگزاری جام حذفی باشگاه‌ها، افزود: بدون‌شک اگر در این خصوص نیز اختلاف نظری وجود داشته باشد چیز مهمی نیست و می‌توان آن را حل کرد اما گمان می‌کنم جام باشگاه‌های آسیا و برگزاری آن باعث نارضایتی سرمربی تیم ملی فوتبال شده است.

وی، تصریح کرد: باشگاه استقلال در 2 دوره جام باشگاه‌های آسیا بازی می‌کند بنابراین کی‌روش معتقد است اگر 20 فروردین سال آینده هم لیگ را به وی تحویل دهند ملی‌پوشی وجود ندارد تا بخواهد تمرینات را شروع کند.

رئیس سازمان لیگ، تاکید کرد: برای حل این مساله باید فدراسیون فوتبال با باشگاه‌ها وارد عمل شوند و این موضوع را رفع کنند زیرا این مهم ارتباطی به سازمان لیگ ندارد.

هیچ تخلف و تبانی ای متوجه سازمان لیگ نیست

رئیس سازمان لیگ فوتبال کشور، درباره بحث تبانی‌ها، اخذ رشوه و وجود دلالان در فوتبال، افزود: متاسفانه هنوز هم شاهد این اتفافات هستیم که باید گفت این اقدامات صدمه زیادی به بدنه فوتبال کشور وارد می‌کند.

وی، با بیان اینکه مسئول پایان دادن به تبانی‌ها و اخذ رشوه در فوتبال سازمان لیگ نیست، تصریح کرد: تاکنون در سازمان لیگ اصلا چنین تخلفاتی مشاهده نشده و بیشتر این تخلفات در داوری‌ها، بازیکنان و باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان لیگ، گفت: باید کمیته اخلاقی شکل گیرد تا این تخلفات هرچه زودتر پایان یابد، با وجود آنکه تشکیل این کمیته به نفع کشور و جامعه فوتبال است اما تاکنون همتی برای تشکیل آن وجود نداشته است

منبع: خانه ملت
نظر شما