جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۶
کد خبر: ۶۸۲۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

فصل فراموشی فریبا از راه می رسد

«فصل فراموشی فریبا» جدیدترین ساخته عباس رافعی به نیمه های تدوین رسید. این فیلم آینه ای تمام قد از مردم تهران را به خودشان نشان خواهد داد و زیبایی و زشتی را در کنار هم نمایش خواهد داد.

به گزارش شهر، شنیده ها حاکی از آن است که پیمان یزدانیان آهنگسازی این فیلم را بر عهده گرفته است اما عباس رافعی می گوید: با آهنگساز مذاکراتی داشته ایم که هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم و بعد از نهایی شدن نام او را رسانه ای می کنیم.


رافعی در باره «فصل فراموشی فریبا» توضیح داد:چون قصد داشتیم یک فضای مستند از تهران را در فیلم داشته باشیم وارد فضا ها و مکان های شدیم که کمتر دوربینی تا به حال این فضا ها را ثبت کرده است زیرا هم وقت گیر است و هم ازدحام جمعیت مشکلاتی را برای فیلمبرداری ایجاد می کند اما چون داستان فیلم اینچنینی لوکیشن های خاصی می خواست ما به جاهایی مثل مولوی، بازار و خزانه و... رفتیم که از آنها خیلی کم در سینما تصویر دیده ایم.معمولان فیلمسازان فضا های شیکی در فیلمشان نشان می دهند اما برای ما این فیلم سفری از جنوب تهران تا شمال شهر بود.


 


رافعی افزود: در این فیلم بدون اینکه بخواهیم سیاه نمای کنیم قصه ای را روایت کردیم که در آن همه چیز واقع نمای است. راننده وانتی هر روز هر جای شهر می تواند باشد و ما با او در فضای شهر مسافرت می کنیم و خلق و خوی مردم تهران را در این فیلم به نمایش می گذاریم، به نحوی که فیلم آینه ای باشد از روابط و اخلاقیات و خلق و خوی مردم معاصر تهران.این تصاویر چنان مستند و واقع نگارانه است که تا سالها می توان نگاه های جامعه شناسانه ای به آنها برای خوانش مردم تهران در این دوران باشند.


 




رافعی اشاره کرد:معمولا دوستان تهران را در فیلم هایشان جوری نشان می دهند که مردم خیلی کم احساس می کنند که این شهر آنهاست و معضلات اجتماعی آن در پس تصاویر شیک گم می شود و به همین دلیل مردم خود را دور از سینما می بینند و احساس نمی کنند که این فیلم ها به زندگی آنها نزدیک است و به همین دلیل کمتر به سینما می آیند اما م تلاش کردیم تهران با  مردمش در فیلم حضوری واقعی داشته باشند و تصاویر«فصل فراموشی فریبا» آینه ای تمام قد از مردم تهران را به خودشان نشان خواهد داد و زیبایی و زشتی در کنار هم به نمایش در می آید.


رافعی تصریح کرد: نقش اول فیلم را ساره بیات بازی می کند که من از بازی او بسیار راضی هستم. او نقش زنی را بازی خواهد کرد که گذشته بدی داشته است و تلاش می کند تا با زندگی درست گذشته اش را فراموش کند ولی اطرافیان رفتار سختی را در قبال او پیش می گیرند. زن یک هفته فرصت دارد تا برای نجات جان معشوقش پولی را با کار کردن با یک وانت در تهران به دست بیاورد و این باعث می شود تا آدمهای زیادی در مسیر او قرار بگیرند و درخواست های نامتعارفی از او داشته باشند و بعضی نیز جوانمردانه به او کمک می کنند.


رافعی ادامه داد:بعضی از صحنه ها را ما کاملا مستند و بداهه گرفتیم و ساره بیات در مقابل افراد نابازیگر طبیعی بازی می کرد و ما به طور مخفیانه از آنها فیلم می گرفتیم و این باعث شد صحنه های را بسیار واقعی فیلمبرداری کنیم.


تدوین این فیلم توسط پرهام وفایی انجام می شود.او پیش از این فیلمهای تلویزیونی به سلامت بانو، فرمول مرگ، مزرعه کودکی، نخ سوزن زندگی، فصل زندگی و آوازهای مادرانه را تدوین کرده است.


ساره بیات، امین زندگانی،شهین تسلیمی، هومن کیایی  از بازیگران فیلم هستند و رزاق موسوی‌پور مجری طرح و علیرضا برازنده مدیریت فیلمبرداری فیلم را بر عهده داشتند.

نظر شما