جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۸۲۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
توکلی در اخطار قانون اساسی:

حکم جدید برای استخدام در آموزش و پرورش جایز نیست

عضو برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حکم جدید در استفساریه برای استخدام 70 هزار نفر در آموزش و پرورش جایز نیست، گفت: نباید بار مالی جدید برای دولت درست کرد.
به گزارش شهر، احمد توکلی در نشست علنی امروز یکشنبه (14مهر) در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 75 این قانون افزود: نباید بار مالی دولت را با تصویب قانون افزایش دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه نباید حکم جدیدی به استفساریه اضافه شود، تصریح کرد: ما درسال 76، 18 میلیون دانش آموز و یک میلیون و 80 هزار کارمند آموزشی داشتیم و این در حالی است که اکنون 12 میلیون دانش آموز در کشور با یک میلیون و 300 کارمند آموزشی وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی کشور اضافه کردن هزینه برای دولت به صلاح نیست.

ابوترابی در پاسخ به اخطار توکلی گفت: جز آنچه در متن قانون وجود دارد چیزی به استفساریه اضافه نمی شود وپیشنهاد مذکور فقط به شفاف سازی پرداخته است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: آنچه به استفساریه مذکور اضافه میشود معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است که در تبصره 9 ماده واحده صریحا ذکر شدهاست.

ابوترابی فرد یادآور شد: ما امروز در حقیقت درمقابل هر 11 دانش آموز یک نیروی آموزشی داریم که نسبت به سال های قبل تفاوت معناداری دارد اما آنچه که هست این است که در خصوص استفساریه ما نمی توانیم بارمالی آنرا رای گیری کنیم.

همچنین احمد توکلی در تذکری با استناد به ماده 131 آیین نامه داخلی گفت: پیشنهادها و مواد باید با عنوان طرح سازگار باشند در حالی که طرح در دستور کار فعلی مجلس استفساریه است و نمی توان جایگزینی برای آن آورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد مذکور درباره طرح استفساریه قابل طرح نیست زیرا در استفساریه نمی توان حکم جدیدی صادر کرد و باید طرح دیگری آورده شود، ضمن آنکه پیشنهاد فعلی به دلیل مغایرت با ماده 51 قانون برنامه، نیاز به دو سوم آرای نمایندگان دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تفسیر قانون مورد تصویب مجلس قرار گرفته، نمی توان کلیات آن را عوض و با موارد جدیدی جایگزین کرد بلکه باید مراحل قانونی خود را طی کند.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده دارد، در پاسخ وی گفت: اگر کلیاتی که مجلس تصویب می کند، استفساریه را نفی می کرد، حرف شما درست بود در حالی که اکنون چنین نیست./
نظر شما