جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۹
کد خبر: ۶۸۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲

لايه شيری گردوغبار تهران را فرا گرفت/پایتخت تعطیل نمی‌شود

هوای پایتخت از عصر دیروز با افزایش گردو‌غبار در شرایط ناسالم و هشدار قرار گرفته و پیش بینی می‌شود، این وضعیت تا امروز بعد ازظهر ادامه داشته باشد.
به گزارش شهر، عبدالرضا امیدوار شهری  در مورد علت به و جود آمدن این شرایط اظهار داشت: گردوخاک موجود در هوای شهر در اثر وزش باد در اطراف استان تهران به وجود آمده است که تا امروز بعد از ظهر ادامه داشته و پس از ساعات بعد از ظهر دیگر شاهد وجود گرد و خاک در هوای تهران نخواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی متذکر شد: از صبح گرد و غبار موجود در هوای تهران رقیق‌تر شده و تا بعد از ظهر فروکش می‌کند.

وی یادآور شد: منشأ این گرد و غبار وزش باد در اطراف کلان‌شهر تهران بوده است.

امیدوارشهری درباره بارش باران در تهران طی هفته جاری اظهار داشت: در هفته جاری در پایتخت بارانی نخواهد شد.

تهران تعطیل نمی‌شود

محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران نیز با اعلام اینکه دیروز میزان  ذرات معلق زیر 2.5 مکیرون در هوای تهران برابر 113 PPM بود، گفت: در ساعات بعدازظهر میزان ذرات معلق زیر 2.5 میکرون به 120PPM  رسید.

وی با بیان اینکه وجود چنین شرایطی با کاهش شعاع دید همراه است، اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت هوای تهران از شرایط اضطرار فاصله دارد چرا که در شرایط اضطرار میزان ذرات معلق موجود در هوا به 200PPM  می‌‌رسد.

حیدرزاده با تأکید براینکه هم‌اکنون هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد، توصیه کرد که شهروندان تهرانی در ساعات اولیه صبح از ورزش صبحگاهی پرهیز کنند و همچنین افرادی که مبتلا به ناراحتی قلبی هستند حتی‌الامکان از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

وی بیان داشت: از ساعت ابتدای صبح شاهد کاهش بار ذرات معلق زیر 2.5 میکرون در هوای کلانشهر تهران خواهیم بود و همچنین در ساعت 11 صبح وضعیت هوای تهران مجدداً بررسی و اعلام می‌شود.

منشأ بروز گرد و غبار محلی ست

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران درباره تعطیلی ادارات و مدارس به دلیل افزایش ذرات معلق زیر 2.5 میکرون اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط اضطرار قرار نگرفته‌ایم، تا تعطیلی نیز فاصله داریم و پیش‌بینی ما این است که به شرایط اضطرار نمی‌رسیم.

حیدرزاده با بیان اینکه سایر آلاینده‌های هوا در شرایط سالم قرار دارند، یادآور شد: منشأ بروز گرد و غبار در کلانشهر تهران گرد و غبار محلی است.
نظر شما