جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
با تجلیل از برگزیدگان و فعالان قرآنی کشور؛

همایش «واژه‌های آسمانی» در برج میلاد برگزار می‌شود

همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی مسابقه «واژه‌های آسمانی»، 20مهرماه با حضور استادان و قاریان برگزیده و پیشکسوت و جمعی از مسئولان فرهنگی در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الله نصرتی مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 و رئیس فرهنگسرای ابن سینا با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام نتایج اولیه رقابت های قرآنی «واژه های آسمانی» از بین 32 هزار نفر شرکت کننده در این مسابقه قرآنی، هشت هزار و 500 نفر موفق به قبولی در آزمون شدند. پس از قرعه کشی های صورت گرفته قرار است، علاوه بر40 نفراز منتخبان، 14 نفر دیگر نیز در روز همایش به عنوان برگزیده نهایی انتخاب و تجلیل شوند.

وی در ارتباط با شیوه اجرای این مسابقه گفت: در طرح قرآنی واژه های آسمانی برای یادگیری بهتر کلمات و مفاهیم قرآن، 607عبارت کاربردی و پرمحتوای این کتاب آسمانی، انتخاب و با رنگ های مختلف مشخص و به منظور استفاده بیشتر، عنوان گذاری شدند.

نصرتی در ادامه تصریح کرد: در این طرح طی هماهنگی‏ با مساجد، حسینیه ها، مدارس، دانشگاه ها و اداره ها، شرکت کنندگان در طول چهار هفته در چهار مرحله آزمون شرکت کردند. به منظور تثبیت یادگیری روش های متفاوتی در نظر گرفته شد. مجموعه پیامکی، استفاده ازمجموعه های جانبی و  طرح «طبیب دوار» از جمله آن ها بود. در مجموعه پیامکی، افراد پس از پایان دوره عدد 114 را به سامانه پیامکی همایش ارسال و پس از دریافت بسته های پیامکی، در مسابقه شرکت می کردند.

وی درباره روش های دیگر شرکت در مسابقه توضیح داد: در روش مجموعه های جانبی، برای علاقه مندان بسته هایی مانند سررسید و تقویم رومیزی طراحی شد و به صورت روزانه و هفتگی، تعدادی آیه به مخاطبان عرضه شد تا افراد از آنها به منظور مرور و تثبیت آموخته های خود استفاده کنند.

نصرتی افزود: در شیوه سوم نیز که طرح طبیب دوّار نام داشت دوره ویژه ای در کنار طرح واژه ها به عنوان طرح مکمّل طراحی شد؛ به نحوی که افراد پس از پایان دوره آموزش مفاهیم، توانایی تدریس یافتند و گواهینامه تربیت مروج، تربیت معلم و تربیت مدرس به آنان اعطا شد.

وی به برگزاری مسابقه « 30سؤال،30مسابقه » همزمان با ماه مبارک رمضان با مشارکت شبکه تهران اشاره کرد و گفت: در پایان این مسابقه نیز به 90 نفر برگزیده جوایزی اهدا شد. در این طرح ابتدا با توجه به فهرست کل کلمات قرآن، سه فهرست جداگانه شامل کلمات قرآن بر مبنای حروف الفبا، ریشه و آمار به دست آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح ملی «واژه های آسمانی» به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه دو و فرهنگسرای ابن سینا از ابتدای فصل پاییز سال1391 با همکاری مجتمع آموزش قرآنی آفتاب و با مشارکت شهرداری منطقه دو آغاز شده و افراد علاقه مند به فراگیری آسان روخوانی و مفاهیم قرآنی در آن حضور یافتند.
نظر شما