جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۸۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
سنندجی به شهر خبرداد:

قول دولتی‎ها برای حل مشکل نوسازی مینی‌بوس‎ها‌ی پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از قول دولتی‎ها برای حل مشکل نوسازی مینی‌بوس‎ها‌ و اتوبوس‎های پایتخت خبرداد.
پیمان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار مدیریت شهری شهر درباره حل مشکل نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوس های پایتخت، گفت: در این مورد به تازگی جلساتی با مسولان برگزار شده و  مکاتبه هایی نیز انجام گرفته است که بر همین اساس قول هایی برای حل مشکل نوسازی مینی بوس ها و واگذاری اتوبوس های جدید دولتی به تهران داده شده است.
 
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: امیدواریم با تحولات خوبی که صورت گرفته و شاهد حضور مدیران جدیدی هستیم که به حوزه حمل و نقل عمومی و مشکلات آن آشنا هستند، به سرعت نوسازی مینی بوس‌های پایتخت از سرگرفته شده و مشکل واگذاری اتوبوس های جدید دولتی به تهران حل شود.

سنندجی یاد آورشد: درحال حاضر1250 مینی بوس فرسوده در تهران فعال هستند که از این تعداد 121 دستگاه در سال گذشته نوسازی شده است و اکنون نزدیک به 1100 دستگاه نیاز به نوسازی دارد.

وی ادامه داد: درحالی که در مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا، سن فرسودگی مینی‌بوس‌های کشور 8 سال تعیین شده،عمر ناوگان مینی بوسرانی در حال حاضر بالای 20 سال است و به طورقطع تمام این ناوگان باید نوسازی شود.

وی اظهارداشت: بر اساس آزمایش‌های به عمل آمده میزان آلودگی تولید شده در انواع مختلف مینی‌بوس‌های تهران با عمر بالای پنج سال به ازای هر کیلومتر پیمایش از 19 تا 27 هزار میلی گرم اندازه‌‌گیری شده است.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: براساس توافق های انجام گرفته  قرار بود به منظور تسریع نوسازی مینی بوس های فرسوده، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و 10 میلیون تومان نیز از سوی شهرداری تهران و 20 میلیون تومان وام از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به رانندگان مینی بوس ها پرداخت شود اما افزایش قیمت خودرو و عدم پرداخت تسهیلات از سوی دولت، روند نوسازی مینی‌‌بوس‌های فرسوده را متوقف کرد.

بنابراین گزارش، تردد مینی‌بوس‌های فرسوده بیش از سه برابر مینی‌بوس‌های نو هوا را آلوده می‌کند، اما خروج این مینی‌بوس‌ها از چرخه حمل و نقل عمومی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر، سال‌هاست در پیچ و خم اجرا دست و پنجه نرم می‌کند.
خبرهای مرتبط
نظر شما