جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۹
کد خبر: ۶۸۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
قالیباف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15 مطرح کرد

توجه به حمل و نقل عمومی ماموریت جدی شهرداران

شهردار تهران با بیان این که ساخت وسازها در جنوب شهر باید به گونه ای باشد که برای ساکنان آن تولید ثروت کند،گفت : توجه به حمل و نقل عمومی، ماموریت جدی همه شهرداران مناطق در این دوره است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهردرای تهران  محمد باقر قالیباف صبح امروز و با حضور در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15 ضمن تبریک عید قربان و قرار داشتن در آستانه عید غدیر و آرزوی دریافت برکات و توفیقات اظهار کرد : از مهندس صفوی که در این مدت با شرایط سخت جسمی تلاش کردند تشکر می کنم . ایشان منصفانه با آرامش ، منطقی و پرکار همه کارهار را پیش بردند و انشالله از وجود و تجربه وی در شهرداری استفاده خواهیم کرد .

وی افزود : برای دکتر انجمنی شهردار جدید منطقه نیز آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم پرتحرک تر و با درایت تلاش کنند تا بتوانتد برنامه ای را که در این منطقه پیش رو داریم با کمک شهروندان ، شورایاران ، مدیران و معاونان و روحانیون پیش ببریم.

شهردار تهران با بیان این که از اسلام این گونه یاد گرفته ایم که دو روزمان نباید همانند هم باشد ، به سومین دوره فعالیت در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت : اکنون که خداوند توفیق ادامه خدمت در شهرداری را به ما داده باید به گونه ای خدمت کنیم که مردم احساس کنند روح نو و خون جدیدی در مجموعه مدیریت شهری برای دست یابی و اهداف و نیازها ، جریان یافته است.

باید شهروندانی که به شهرداری وارد می شوند احساس آرامش کنند

قالیباف در ادامه توجه به درون سازمان شهرداری را از نکات کلیدی و مورد توجه در این دوره خواند و اظهار کرد : باید در این دوره نسبت به گذشته توجه بیشتری به داخل سازمان داشته باشیم تا آرامش و طمانینه و قدرت حل و فصل کارها افزایش یابد تا شهروندان که وارد شهرداری می شوند احساس آرامش کنند نه احساس نگرانی .

وی افزود : برای این که آرامش را به شهروندان منتقل کنیم لازمه اش این است که درون سازمان آرامش ایجاد شود ، این آرامش وجود دارد اما باید در ابعاد مختلف و در حوزه های عملکرد گرایی ، شایسته سالاری ، شایسته گرایی، خبرداری از حال یک دیگر ، مبارزه با فساد و ... گسترش یافته و بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

شهردار تهران توجه به بیرون از مجموعه شهرداری را دومین نکته مورد اهمیت و کلیدی دراین دوره نام برد و افزود : تفاوت نظام اسلامی با دیگر نظام ها در این است که خروجی همه کارها باید انسان محور باشد تا انسان ها در مسیر رشد و تعالی قدم بگذارند . اقدامات در حوزه پارک ، مسجد ، کتابخانه ، نوسازی بافت فرسوده ، نظافت و.. باید منجر به این مساله شود و اگر این اتفاق نیفتد یعنی ما درست کار نکرده ایم و با دیگر شهرهای دنیا که مکاتب انسان ساخت دارند تفاوتی نخواهیم داشت.

توجه به موضوعات روحی ، روانی ، اجتماعی و فرهنگی باید در راس باشد

قالیباف تصریح کرد : باید شهر را بر اساس مکاتب الهی پیش برده و فرصت را در ابعاد مادی و معنوی ایجاد کنیم و توجه به موضوعات روحی ، روانی ، اجتماعی و فرهنگی باید از دغدغه های جدی ما باشد.

وی همچنین اظهار کرد : در این دوره توجه به مقیاس یک یکم ، کیفی سازی کار و توجه به محتوا در بخش های مختلف را حتما به عنوان موضوعاتی مهم ، مورد توجه قرار خواهیم داد و توقعم این است که مدیران با این نگاه حرکت کنند.

شهردار تهران با تاکید بر این که از موضوعات کاربردی هم نباید غفلت کرد چرا که آن ها زمینه و بستر کار هستند ، افزود : بافت فرسوده را باید اصلاح کنیم چرا که آسیب فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد و با اصلاح کردن آن می توانیم اقدامات فرهنگی نیز انجام دهیم . از اقدامات انجام شده در این منطقه و دیگر مناطق تشکر می کنم که انصافا در طی این 8 سال اقدامات طاقت فرسایی انجام دادند.

ساخت و ساز در جنوب شهر باید به تولید ثروت برای این مناطق منتهی شود

قالیباف اظهار کرد : ساخت و ساز در جنوب شهر باید به گونه ای صورت گیرد که تولید ثروت انجام شود و سرمایه گذاران به این جا مراجعه کنند ، شاید آن زمان خیلی ها به این مساله امیدوار نبودند اما امروز احداث بزرگراه امام علی (ع) و گذر آن از این منطقه اتفاق بزرگی بود که بعد از سی و اندی سال رخ داد و به شرق تهران آرامشی در حوزه ترافیک داد و توانست وقت مردم را بازیابی کند .

وی به توسعه و تکمیل بزرگراه آزادگان نیز اشاره کرد و گفت : هر کس که از بزرگراه آزادگان عبور می کرد باید ساعت ها در آن می ماند اما اکنون چنین توسعه های کالبدی به منطقه اثر گذاشته و تولید ثروت می کند . اکنون بزرگترین مرکز تاتر کشور نیز در این منطقه قرار دارد و این ها باعث می شود حرکت های فرهنگی نیز اتفاق بیفتد.

بخشی از خط 6 مترو سال آینده به بهره برداری می رسد

شهردار تهران با بیان این که اولویت حمل و نقل را به جنوب تهران داده ایم به توسعه خطوط مترو اشاره کرد و افزود : هم اکنون خط 6 مترو از میدان بسیج آغاز شده و به سمت شمال غرب می رود و انشالله سال آینده می توانیم بخشی از آن را افتتاح کنیم . این خط با تی بی ام در حال حفاری است و امکان هم زمانی ریل گذاری آن وجود دارد . خط 7 مترو نیز که از نواب می آید و به سمت میدان افسریه و مجموعه ورزشی می رسد هم اکنون در حال عبور از مولوی است.

بخشی از خط 3 مترو تا چند روز آینده افتتاح می شود

قالیباف با تاکید بر این که در حوزه زیرساخت جنوب تهران را دراولویت گذاشتیم و هر دو خط مترو از جنوب به سمت شمال در حال پیشروی است اظهار کرد : خط 3 مترو نیز که از جاده ساوه شروع شده و به ازگل می رسد ظرف چند روز آینده حدود 16 کیلومتر از بخش جنوبی آن از محدوده نعمت آباد تا مصلی تهران یعنی تا تقاطع بزرگراه رسالت و صیاد شیرازی ، افتتاح خواهد شد. ادامه این خط نیز سال آینده به ازگل و نیاوران خواهد رسید.

وی شهروندان جنوب تهران را از قشر ضعیف و کارگر دانست که برای رفتن به محل کار خود نیازمند سفر به شمال شهر هستند و گفت : اگر ما خدمات مناسب برای حمل و نقل عمومی دراختیار این افراد نگذاریم مجبورند بخشی از  درآمد روزانه خود را صرف هزینه حمل و نقل کنند یا شب را در محل کار خود مانده و زن و فرزند را تنها بگذارند که این هم آسیب بزرگی است .

توجه به حمل و نقل عمومی ماموریت جدی شهرداران مناطق در این دوره است

قالیباف تصریح کرد : توجه به حمل و نقل عمومی ماموریت جدی شهرداران مناطق در این دوره است. تا کنون نگاه این گونه بود که به حمل و نقل عمومی در مرکزیت شهر پرداخته شود اما اکنون ستون آن به پا شده و مناطق باید این موضوع را همانند نظافت معابر ، مورد توجه قرار داده و به آن حساسیت داشته و کنترل کنند.

شهردار تهران اظهار کرد : طرح ما به طور قطع این است که باید تلاش کنیم هر کس که از خانه اش بیرون آمد با طی حدود 300 متر پیاده از هر طرف ، به یکی از ایستگاه های حمل و نقل عمومی رسد و بتواند در زمان مشخص و با قیمت معین به مقصد برسد . ما در شهر نیازمند این امر هستیم و باید مثل موضوع نظافت ، بافت فرسوده و نگه داشت به آن توجه کنیم .

وی با بیان این که تمامی این اقدامات باید منجر به یک خروجی در حوزه تربیتی و روحی در کارهای فرهنگی و مقیاس یک یکم باشد اظهار کرد : دوست داریم پایان این دوره خدمت اگر عمری باقی ماند ، هرکس که به تهران سفر کرد بگوید مردم تهران چقدر با اخلاق تر ، متدین تر ، مهربانتر ، مهمان نواز تر شده و چقدر تنش در جامعه کاهش یافته و مردم آرامش روحی و روانی بیشتری دارند ، در واقع یعنی تغییرات در حال و هوای شهروندان باشد .

قالیباف افزود : دراین راه عاجزانه دست نیاز به سوی علما ، نخبگان ، روحانیون ، پدران، مادران ، جوانان و همه کسانی که دلسوخته هستند دراز می کینم و می خواهیم جامعه ای منطبق با نظام اسلامی درست کنیم .

قالیباف با بیان این که اگر معتاد در شهر وجود دارد من شهردار ، روحانی ، معلم مدرسه ، اهالی محل ، خانواده او و خودش همگی مقصر هستیم چرا که کار برای او مهیا نشده است افزود :  شاید از نظر قانونی من شهردار سهمی در ایجاد شغل برای او نداشته باشم اما من نیز مسوول هستم و به همین دلیل تلاش می کنم در بحث زنان سرپرست خانوار ، خدمات آموزشی و... که می توانیم کارهایی انجام دهیم ، سهم خود را به جا بیاوریم.

باید کمک کنیم در کنار توسعه کالبدی شهر ، روح و روان شهر نیز دیده شود 

شهردار تهران افزود : باید کمک کنیم تا در کنار توسعه روح کالبدی شهر ، روح و روان شهر را نیز دیده تا مردم بشاش و آرام تر شده و کمتر عصبانی شده و حق همسایه را به جا آورند و من مطمئن هستم این موضوع امکان پذیر است.

وی با بیان تجربه خود در زمان نیروی انتظامی و فراگیر کردن بستن کمربند ایمنی طی 2 ماه و زمانی زودتر از آنچه دیگر مسولان انتظار آن را داشته و ناممکن می دانستند اظهار کرد : این مساله نشان می دهد مردم ما آمادگی و ظرفیت این موضوعات را دارند و مهم این است که ما مدیران ، برنامه مدون و مشخصی داشته باشیم و انشالله روز به روز بتوانیم دراین زمینه ها رشد کنیم.
نظر شما