جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

آیا خودروهای چینی بازار ایران را تصاحب می‌کنند؟

نمودار زیر رشد سهم خودروهای چینی از بازار ایران را نشان می دهد، چینی ها که چند سالی است جایی برای خود در بازار خودروی ایران بازکرده اند بیشترین نگرانی را از حضور غول های بزرگ خودروسازی در ایران دارند.
به گزارش شهر، تولید و واردات خودروهای چینی در بازار ایران طی سال 90، رشدی 140 درصدی در مقایسه با سال 89 داشته و این می‌تواند نشان از استقبال ایرانی‌ها از خودروهای چینی یا ضعف خودروسازان داخلی داشته باشد. همچنین در سال 90 نیز چینی‌ها توانسته‌اند تولید و واردات خودروهای خود را به ایران، 105 درصد رشد بدهند و حالا باید منتظر ماند و دید در سال 92 چه آماری از آنها به جا خواهد ماند. 
   
چینی‌ها در سال 89 حدود 11 هزار و 100 دستگاه انواع خودرو را در ایران تولید یا وارد کرده‌اند، این در حالی است که در سال 91، این رقم به بالای 54 هزار دستگاه رسیده است. همچنین در چهار ماه ابتدایی امسال نیز چینی‌ها توانسته‌اند بیش از هفت هزار خودرو را تولید یا به ایران وارد کنند. بنابر آمار، خودروسازان چینی طی سال 89 کمتر از یک درصد سهم بازار خودرو ایران را در اختیار داشته‌اند و این رقم در سال 91 به بالای 5/6 درصد رسیده است. آمار می‌گوید، در چهار ماه ابتدایی امسال نیز چینی‌ها توانسته‌اند بیش از چهار درصد سهم بازار خودرو ایران را در اختیار بگیرند. 
  


منبع: دنیای اقتصاد
نظر شما