جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
یادداشت/ «حسین سلطان محمدی»

جای خالی خلاقیت در تلویزیون

منتقد سینما و تلویزیون، برنامه های تلویزیونی را فاقد جذابیت دانست و افزود باید با استفاده از خلاقیت، مخاطب را متقاعد کرد که برای تماشای یک برنامه پای تلویزیون بنشیند.
به گزارش شهر، «حسین سلطان محمدی» منتقد سینما و تلویزیون درباره افزایش شبکه های تلویزیونی می‌گوید: تصور می کنم تلویزیون پیرو استراتژی رسیدن به استاندارد دیجیتال تا سال 2015 میلادی، به سرعت در حال افزایش شبکه است. این رسانه امروز بودجه تولید ندارد و برای پرکردن شبکه های خود تحت فشار است. 

در حالیکه شبکه تماشا، آی فیلم، جام و جم و شما وجود دارند و در حال پخش برنامه هستند، مسوولان تلویزیون شبکه نسیم را راه اندازی می کنند که این امر برگرفته از استراتژی است که پیشتر به آن اشاره کردم. 

به گفتهخ این منتقد تنوع شبکه ها و آثار تولیدی تلویزیونی، موجب افت کیفیت آثار شده و بسیاری از شبکه های ایجاد شده نیز بصورت منظم برنامه های خود را نمایش نمی دهند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شبکه‌های ایجاد شده در جذب مخاطب در برابر شبکه های ماهواره ای موفق بوده اند یا نه، گفت: معتقدم شبکه های تلویزیونی در این راه هم موفق بوده اند و هم موفق نبوده اند. 

این منتقد سینما و تلویزیون می‌گوید: تداخل و بی نظمی موجود در پخش سریال ها و آثار تلویزیونی از شبکه های مختلف به این علت است که زمان رفتن به سمت شبکه های ماهواره ای از مخاطب گرفته شود.  برنامه های تلویزیونی امروز نیازمند جذابیت هستند و می باید با استفاده از خلاقیت، مخاطب را متقاعد کرد که برای تماشای یک برنامه پای تلویزیون بنشیند.

منبع: ایرنا
نظر شما