جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۹۱۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
نماینده UITP در تهران :

تهران جزو 10 شهر برتر جهان از نظر توسعه BRT

نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی در تهران با بیان این که پیشرفت خطوط اتوبوسرانی به ویژه خطوط BRT در پایتخت بسیار خوب بوده گفت : ایران از نظر سرعت و توسعه تعداد خطوط تندرو جزو 10 کشور اول جهان قرار دارد و شبکه اتوبوس های BRT توانسته جایگاه ویژه ای را در سفرهای شهری پیدا کند.
به گزارش شهر، منتظری در حاشیه نشست آلن فلاش دبیرکل مجمع UITP با مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: ارزیابی دبیر کل مجمع جهانی حمل و نقل عمومی نیز از پیشرفت و توسعه شبکه خطوط اتوبوسرانی به ویژه خطوط تندرو در تهران بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد : مجمع جهانی UITP بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید دارد و به کارگیری همزمان خطوط مترو و اتوبوس های تندرو می تواند بسیار موثر باشد.

دکتر منتظری خاطر نشان کرد: مترو در کلان شهری مانند تهران باید به عنوان ستون فقرات حمل و نقل عمومی گسترش یابد و خطوط اتوبوس های تندرو نیز باید عمود بر خطوط مترو احداث و راه اندازی شود تا شبکه ای منسجم از حمل و نقل عمومی شکل گیرد.

وی با بیان این که خوشبختانه این مهم در پایتخت محقق شده است و به جدیت دنبال می شود گفت : مترو و اتوبوس های BRT امتحان خود را به خوبی  پس داده اند و گسترش این مدهای حمل و نقلی امروز به مطالبات شهروندان تبدیل شده که امید است علاوه بر تهران روند توسعه حمل و نقل عمومی در سایر شهرهای کشور نیز با سرعت و جدیت بیشتر دنبال شود.

براساس این گزارش آلن فلاش دبیر کل مجمع جهانی حمل و نقل عمومی که طی چند روز اخیر به کشورمان سفر داشته در دیدار با  مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پیشرفت های حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط اتوبوسهای تندرو را در پایتخت کشورمان مورد ارزیابی و بررسی قرار داد و روند توسعه حمل و نقل عمومی در تهران را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.
نظر شما