جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۹۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
معاون استاندار تهران خبرداد:

راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد جویای کار بزودی

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای ثبت‌نام افرادجویای کار برای شهروندان تهرانی خبرداد.
به گزارش شهر، نعمت‌الله ترکی معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت:پیش‌بینی بودجه عمرانی تهران در سال آینده 1000 میلیار تومان است که در صورت تخصیص، اعتبار خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود 2200 پروژه عمرانی در حال احداث در تهران وجود دارد، گفت: با این پیش‌بینی اعتباری که برای سال 93 صورت گرفته چنانچه بودجه مورد نظر به طور کامل تخصیص پیدا کند مشکلات عمرانی تهران حل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران درباره میزان تخصیص بودجه سال 92 نیز اظهار کرد: درهفت ماهه نخست امسال 13 درصد از اعتبارات عمرانی و حدود 50 درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته است.


معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران همچنین از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای بت‌نام افرادجویای کار خبرداد و گفت: عملیات اجرای این سامانه نهایی شده و با درخواستی که از وزارت رفاه،کار وامور اجتماعی داشتیم مقرر شده این سایت که برای نخستین بار است در کشور مجوز فعالیت دریافت می‌کند برای شهروندان تهرانی فعال شود که هفته آینده رونمایی می‌شود.


اجرای طرح جدی مشاغل خانگی درشهرها و روستاهای زیز 20 هزار نفر
وی درباره برنامه ‌استان برای ایجاد فرصتهای شغلی در سال جاری نیز گفت: براساس سند توسعه اشتغال سهمی استان در سال جاری ایجاد 150 هزار فرصت شغلی است که در دستور کار قرار گرفته است و براساس این سند تا پایان برنامه پنجم توسعه،هرسال استان تهران باید 150 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

ترکی ادامه داد: طرح اشتغال شهرها و روستاهایی با جمعیت زیر 20 هزار نفر با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی در حال انجام است که براساس این طرح، مشاغل خانگی، خدماتی و کشاورزی با هدف ایجاد فرصت شغلی اجرا می‌شود و قطعا در بحث اشتغال استان تاثیر گذار خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران درباره میزان پرداخت وامهای خوداشتغالی در استان گفت: 73 میلیاردتومان اعتبار وامهای خود شتغالیست که تاکنون 35 درصد از این وامها پرداخت شده است و مبلغ تسهیلات زودبازده نیز حدود 800 میلیارد تومان است که برای طرح‌هایی که ارائه شده این تسهیلات در حال پرداخت است.

به گفته ترکی، سهم استان تهران از صندوق توسعه ملی نیز زقم مناسبی است که 10 درصد در بخش کشاورزی و 10 درصد در بخش صنعت است و برای افرادی که در بخش ارزی و ریالی متقاضی هستند آمادگی پرداخت تسهیلات را داریم. 
منبع: ایسنا
نظر شما