جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۵
کد خبر: ۶۹۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
دبیر مجمع نمایندگان تهران خبر داد:

مجلس پیگیر اعتبار هزار میلیاردی مترو شد

دبیر مجمع نمایندگان تهران با بیان این که توان ساخت مترو در شهرداری تهران به حدی است که با تامین اعتبار مورد نیاز ، طی 4 تا 5 سال ظرفیت مترو افزایش یافته و خطوط تکمیل می شوند گفت : مجمع نمایندگان تهران تلاش می کند تخصیص هزار میلیارد مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از صندوق توسعه ملی برای مترو تهران را پیگیری کرده تا تحقق یابد.
به گزارش شهر، حسین طلا با بیان این مطلب اظهار کرد : با توجه به شرایط کنونی بودجه ، نمی‌توانیم در خصوص اعتبارات عمرانی اقدامی انجام دهیم به همین دلیل تنها دو راهکار برای کمک به متروی تهران داریم که یک راه آن فاینانس است و مساله دیگر پیگیری هزار میلیارد تصویب شده است.

وی نسبت معابر تهران به خودروهای آن را یک به هشت خواند و افزود : اینجاست که مترو نقش خود را در حمل و نقل شهری مشخص می کند. مترو وسیله حمل و نقل ایمن ، سریع و بدون آلودگی است که از این بابت به عنوان یک شاخصه در توسعه شهری نیز محسوب می شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران همچنین با اشاره به بازدید اخیر تعدادی از اعضای این مجمع از خط 3 متروی تهران و بهره برداری قریب الوقوع آن اظهار کرد: سال گذشته طی تفاهمی بین استانداری ، دولت و شهرداری تهران مقرر شد ، خط 3 تا اسلامشهر امتداد یابد و حدود 17 میلیارد نیز برای این امر اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی از آن نیز تخصیص پیدا کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود : هم اکنون مطالعات امتداد خط 3 تا اسلامشهر پایان یافته و 500 متر از تونل نیز به سمت اسلامشهر احداث شده است. نمایندگان تهران نیز موضوع فاینانس برای امتداد خط تا اسلامشهر را از شهردار و اگر لازم شد از دولت دنبال خواهند کرد.

طلا خاطرنشان ساخت : بازدید از خطوط 6 و 7 مترو نیز در برنامه کاری مجمع نمایندگان تهران قرار دارد و مشکلات این خطوط نیز پیگیری خواهد شد.
نظر شما