جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل سازمان نوسازی خبر داد :

تعامل دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از تعامل و همکاری دولت و شهرداری در نوسازی بافت های فرسوده خبر داد و گفت : 32 دستگاه در امر نوسازی بافت های فرسوده دخیل هستند که ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت های شهری، تعیین تکلیف زمین های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی و ... تعامل و هم افزایی در توان مدیریتی میان دستگاه های مربوطه شکل گیرد.
به گزار ش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران  علیرضا جعفری با اشاره به  نخستین نشست هم اندیشی سازمان نوسازی شهر تهران با مدیرعامل، اعضاء هیأت مدیره و مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ، برگزاری این جلسه را نقطه عطفی در مسیر احیاء و نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران دانست و گفت :  تعامل و همکاری میان نهادهای دولتی و نهادهای خدمتگزار مدیریتی قطعاً  آثار و برکات گشایش خدمت به مردم را در بر داشته و باعث تسریع در روند نوسازی کلانشهر تهران بر اساس تکالیف قانونی  خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه 3 مانع فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی اصلی ترین موانع پیش روی نوسازی هستند، افزود: دفاتر خدمات نوسازی به عنوان فرماندهان خط مقدم نوسازی در محلات با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی،شناخت فرصت های بالقوه، ترغیب و انگیزه بخشی و تعریف پروژه های محرک توسعه نسبت به رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در بافت های فرسوده اقدام می کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که با استفاده از جریان های علمی و دانشگاهی و حمایت وزارت اقتصاد و دارائی، طرح ها و مدل های اقتصادی مختلفی برای تسهیل در روند نوسازی تدوین شده است از اجرای طرح شمس ایرانیان به منظور هدایت سرمایه های خرد و کلان در بافت های فرسوده خبر داد.

به گفته جعفری بالغ بر 32 دستگاه در امر نوسازی بافت های فرسوده دخیل هستند و ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت های شهری، تعیین تکلیف زمین های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی  و ... تعامل و هم افزایی توان مدیریتی در میان دستگاه های مربوطه شکل گیرد.

به گفته وی در این راستا مقرر شده است تا 5 کارگروه مختلف با عناوین کارگروه شیوه تأمین منابع مالی، کارگروه فنی و فناوری و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، کارگروه اجتماعی  فرهنگی و محرک توسعه، کارگروه حقوقی و امور نهادها، کارگروه تدوین و بازنگری شرح خدمات و اسناد طرح های توسعه شهری تشکیل شود و پس از جمع بندی مباحث در این کارگروه ها، نشست های مشترک دیگری میان سازمان نوسازی و سازمان عمران و بهسازی شهری تهران برگزار شود.
نظر شما