معاون شهردار تهران:
تهران 6 هزار اتوبوس کم دارد
یازدهمین نمایشگاه نمایشگاه حمل ونقل عمومی و خدمات شهری طی مراسمی ویژه با حضور معاون شهردار تهران در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش شهر، سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه های تخصصی نقش مهمی در انتقال آموزه های علمی و تبادل تجارب فنی داشته و به هم افزایی تخصصی منجر می شود، گفت: این نمایشگاه با حضور صنعتگران داخلی و خارجی همه ساله برگزار می شود که فرصت مناسبی است برای اطلاع رسانی موثر از تولیدات و وضعیت حمل و نقل عمومی است.
وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی کارهای خوب و جدیدی را شاهد بودیم که نشان دهنده توجه صنعتگران داخلی به رویکرد جدید شهرداری است چرا که شهرداری تهران معتقد است از طریق سیستم های هوشمند بهتر می توان شهر را مدیریت کرد.
تشکری هاشمی افزود: خودروسازان داخلی تولیدات بسیار متفاوت تری را نسبت به سال گذشته در نمایشگاه ارایه کرده اند بخصوص در ساخت اتوبوس های دورن شهری شاهد تحولات بسیار گسترده ای بودیم.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: این موقعیت را باید پذیرفت که در کلان شهری مانند تهران که هم تمرکز فعالیت های اقتصادی و سیاسی و هم فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در آن وجود دارد، بی شک حمل ونقل عمومی کارآمد بستر اجرای این فعالیت هاست.
تشکری هاشمی تاکید کرد: اینکه در این نمایشگاه دستاوردهای متفاوت تری را شاهد بودیم ویژگی برجسته یازدهمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری محسوب می شود. طی این بازدید کوتاه کار تکراری کم دیدم و این نشان می دهد توجه به توسعه و پویایی حمل و نقل در صنعتگران وجود دارد.
وی همچنین گفت: خوشحالم که در شرایطی که کشور با تحریم ها دست به گریبان است صنعتگران تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با تکیه بر قابلیت ها و توانمندی هایشان تولیدات بسیار متفاوتی را ارایه کردند.
تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی چه برنامه ای دارد، بیان کرد: اعتقادمان در شهرداری بر این است که ضروری تر از نوسازی، توسعه حمل و نقل عمومی است. زیرا ناوگان حمل و نقل شهر تهران ناوگانی کوچک شده که نیازمند توسعه است.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه قانونی باید 11 هزار اتوبوس در تهران داشته باشیم. این در حالی است که تنها 6هزار و 500اتوبوس در تهران فعالیت می کنند که 1500دستگاه آن نیز فرسوده است، لذا شهرتهران نیازمند 6 هزار دستگاه اتوبوس دیگر نیز هست که این به معنای خوراک تولید برای خودروسازان داخلی است.
سیدجعفر تشکری هاشمی تاکید کرد: با توجه به سیاست های دولت، شورای شهر و مدیریت شهری غیر از نوسازی باید به سمت توسعه ناوگان هم پیش رویم.
وی گفت: اکنون در بخش واگن سازی صددرصد تولیدات داخلی است که در صورت حمایت دولت و تامین منابع قادر هستیم علاوه بر تامین نیاز شهر تهران نیاز دیگر کلان شهرها را نیز برطرف کنیم.
تشکری هاشمی افزود: در حال حاضر بالغ بر 1170واگن فعال با سرفاصله 4تا 5/ 4دقیقه در مترو داریم که اکنون این قابلیت وجود دارد که با افزایش واگن ها و با خطوط فعلی سرفاصله ها را به 2 دقیقه کاهش دهیم.
وی درخصوص تامین بودجه حمل ونقل عمومی گفت: شهرداری تهران بر روی بودجه های سالانه حسابی باز نمی کند چرا که منابع مالی محدود است اما درخواستمان از مجلس و دولت این است که از ظرفیت فاینانس کشور استفاده کنند. طبیعتا با 800میلیون دلاری که می توانند برای هر خط اختصاص دهند امکان تکمیل خطوط در کوتاه مدت برای شهرداری تهران فراهم می شود.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار