جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۶
کد خبر: ۶۹۴۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد

واکنش به اعتراض برخی معلمان حق التدریس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عده‌ای از معلمان حق‌التدریس اعتراضاتی مبنی بر بیمه نبودنشان طی فعالیت خود ابراز کرده‌اند اما باید موضوع بررسی شود که قرارداد این معلمان چگونه بوده چرا که بیمه به قراردادهای ساعتی تعلق نمی‌گیرد.
به گزارش شهر قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:  موضوع بیمه معلمان در جلسه رأی اعتماد به فانیوزیر آموزش و پرورش مطرح شد که تأکید این موضوع بر تبصره استخدام معلمان شرکتی از طریق آزمون است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه توضیح داد: بیش از یک سال از تبصره‌ای مبنی بر استخدام نیروهای شرکتی با برگزاری آمون استخدامی می‌گذرد و هنوز این استخدام انجام نشده که نمایندگان خواستار تسریع در انجام این قانون بودند و آقای فانی پیگیر این موضوع خواهند بود.

وی افزود: البته برخی اعتراضات نسبت به انجام بیمه درست نیست و اشکال در قراردادهای این معلمان وجود دارد، برخی قراردادها ساعتی بوده و مشمول بیمه نمی‌شود و لذا صاحبان این قراردادها نباید انتظار بیمه داشته باشند.

جعفری گفت: علی‌رغم این موضوعات قانونی در رابطه با قراردادها باید این موضوع هم توجه داشت که کار بدون بیمه درست نیست و استخدام‌های تمام وقت و پاره وقت باید با بیمه باشد و در غیر اینصورت حق کارمند و کارگر را ضایع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پی گیری قانون از وظایف اصلی دولت است تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در پی این وظیفه اصلی تبصره استخدام کارکنان شرکتی را اجرا خواهد کرد.
منبع: خانه ملت
نظر شما