جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

جشنواره‌ای به شیرینی عسل

جشنواره عسل از روز چهارم آبان‌، همزمان با روز ملی خانواده و با شعار «زندگی شیرین می‌شود» در فرهنگسرای اشراق آغاز شده است و تا دهم آبان‌ ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار شهر، مراسم افتتاح این جشنواره که به همت فرهنگسرای اشراق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده است، با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و شهروندان تهرانی برپا شد و شامل بخش‌های متنوعی چون موسیقی سنتی، نمایش، سخنرانی درباره فواید عسل و اجرای برنامه برای کودکان بود.

در این مراسم همچنین مراسم عقد یک زوج جوان به مناسبت روز ملی خانواده و با حضور شهروندان برگزار شد و عروس و داماد کیک مراسم را که به شکل کندوی زنبور عسل طراحی شده بود بریدند.



شیرین‌تر از عسل
جشنواره عسل در غالب غرفه‌هایی نیز به معرفی  و عرضه عسل استان‌های مختلف کشور می‌پردازد و غرفه‌هایی با عنوان «شیرین‌تر از عسل» نیز انواع شیرینی و سوغات استان‌ها را ارائه کرده است. غرفه‌های صنایع دستی، کودک، موزه زنبور عسل و کارگاه‌های زنبوردرمانی نیز از دیگر بخش‌های جشنواره عسل فرهنگسرای اشراق هستند.

برگزاری شب‌نشینی خانوادگی با موضوع خانواده همراه با برنامه‌های فرهنگی هنری، سخنرانی کارشناسان مطرح خانواده، معرفی خانواده‌های موفق، موسیقی محلی گروه رستاک و شعر طنز نیز از جمله برنامه‌های شاد و خانوادگی دیگری است که در شب‌های برگزاری این جشنواره، به مخاطبان ارائه می‌شود.




کنسرت حشرات و نمایش زنبورک
در ایستگاه کودک جشنواره عسل نیز کنسرت حشرات، ایستگاه گریم و نقاشی، بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است. نمایش شاد و موزیکال زنبورک از جمله این برنامه‌هاست که از روز یکشنبه پنجم آبان‌ماه اجرای آن در دو سانس 10 و 17 آغاز شده و تا 10 آبان نیز ادامه خواهد داشت.
این نمایش به کارگردانی احمد مایل و نویسندگی سعید رفیعی و با هنرمندی غزل احسانی، مریم عنبرستانی و رضا برزه‏نوعی روایت قصه‏ای است که در آن، شکر وارد کندوی زنبورها می‏شود و آنها را دچار مشکلاتی می‏کند.

هدف از اجرای این برنامه آموزش کودکان به شیوه موزیکال و ایجاد شادی و نشاط در بین کودکان است و علاقه‏مندان به نمایش کودک می‏توانند با حضور در جشنواره عسل شاهد شیوه زندگی زنبورها و رفع مشکل ایجاد شده باشند.




احسان علیخانی؛ مهمان ویژه جشنواره
قرار است احسان علیخانی روز سه‏شنبه هفتم آبان‌ماه میهمان ویژه جشنواره عسل در فرهنگسرای اشراق باشد.

علیخانی از ساعت 19 روز سه‌شنبه به‌عنوان مهمان ویژه در برنامه شب‏نشینی خانوادگی جشنواره عسل حضور خواهد داشت و از موفقیت‏های برنامه ماه عسل برای علاقه‏مندان به این برنامه سخن خواهد گفت. 


علاقه‏مندان برای حضور در این جشنواره می‏توانند تا دهم آبان به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند.


نظر شما