جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۶۹۴۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
در حاشیه برگزاری نمایشگاه «پرده گل‌دار» عنوان شد:

گالری‌های خوب و فعال انگشت‌شمارند

یک هنرمند گفت: سرمایه‌دارهایی که قصد خرید آثار هنری را دارند به سمت خوبی نمی‌روند و باید در این زمینه لیدرهای هنری با نمایشگاه‌گردان‌ها همکاری بیشتری کنند.
به گزارش شهر، خسرو خسروی درباره موضوع نمایشگاهش گفت: عنوان این نمایشگاه «پرده گل‌دار» است و در واقع تمرکز من روی تفهیم پوشش‌های زنانه به خصوص چادر گل‌دار است که در 40 50 سال پیش رایج بود و به شکلی اکنون نوستالژیک است. این پوشش زنان ایرانی در دهه‌های گذشته هم خصلت ملی داشت و هم مذهبی و به نوعی بیانگر ظرافت نگاه ایرانی است.

این نقاش ادامه داد: همیشه کار من روی مفهوم جامعه شناسانه و ملی و سنتی متمرکز بود و به بازخورد ترجمه معاصر و نقد به معنای بررسی دقیق آنها علاقه داشتم.

وی درباره تعداد و ابعاد آثارش تصریح کرد: در این نمایشگاه که پانزدهمین یا شانزدهمین نمایشگاه انفرادی من است،‌ 17 کار با تکنیک آکرولیک ارائه داده‌ام که به طور متوسط در ابعاد 140 در 160 است و هر کدام تک فیگورهایی از زنان است که در آن نقاشی‌ها مکان مادی وجود ندارد، ولی خود پوشش بسیار تجسم دقیق و ظریفی دارد.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون بیشتر گالری‌ها نگاهشان مادی شده است تا عرضه هنری؟ اظهار داشت: واقعیت این است که تعداد گالری‌های فعال و خوب ما به تعداد انگشتان دست نیست و از آن سو فارغ‌التحصیلان زیادی داریم. به همین دلیل گالری‌ها خود به خود هنرمندان را گزینش می‌کنند. علاوه‌بر عرضه هنر‌، گالر‌ها جایی است برای بیزنیس هنر.

وی تاکید کرد: ما هم بنگاه فرهنگی داریم و هم مالی. این که کدام کار سود بیشتری دارد اهمیت بیشتری دارد. اکنون بازار فروش آثار هنری برای جوانان بسیار مناسب‌تر از ما سن‌بالاها است. شاید در این کشور هیچ تجارت و بیزنیسی به اندازه فروش آثار هنری به خصوص نقاشی فعال نباشد. اکنون هنر تجسمی مانند تمام دنیا در ایران به سوی کشف استعدادهای جدید می‌رود.

این هنرمند ادامه داد: بچه‌هایی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اگر کارشان خوب باشد و نکته داشته باشد،‌ به زودی جذب بازار می‌شوند. ما اکنون فارغ‌التحصیلان زیادی داریم، ولی همه شانس جذب در بازار کار را ندارند.

خسروی با بیان این که در تمام دنیا اثر هنری براساس امضا مشخص می‌شود‌، افزود: امضا ملاک مهمی در شناخت و قیمت یک اثر است. امضا هنرمند مطرح قیمت پیدا می‌کند. ولی مشکلات زیادی در این قضیه است. سرمایه‌هایی که قصد خرید آثار هنری را دارند به سمت خوبی نمی‌روند. لیدرهای این کار باید مشورت‌های خوبی داشته باشند تا به سمت خرید کار درست بروند. اکنون به دلیل کاذب بودن این بازار بیشتر به سمت کارهایی می‌روند که شاید آنقدر که باید ارزش خریداری شدن را ندارند.

خسروی در سخنان پایانی‌اش تصریح کرد: آنهایی که نقش لیدر هنر را دارند باید همکاری بیشتری با نمایشگاه گردان‌ها داشته باشند،‌ تا کارها و آثار خوب جوانان هدر نرود که متاسفانه در کشور ما این گونه نیست.

به گزارش ایسنا‌، نمایشگاه «پرده گل‌دار» خسرو خسروی که روز سوم آبان ماه افتتاح شد،‌ تا روز 15 آبان در گالری «آن» واقع در ونک خیابان سئول‌، پلاک 40 از ساعت 11 الی 20 ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما