جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۰
کد خبر: ۶۹۶۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
اختتامیه جشنواره ترافیک و رسانه عصر 13 آبان برگزار می شود/

نبض جامعه در دست خبرنگاران است

دبیر جشنواره ترافیک و رسانه در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه ششمین دوره این جشنواره گفت: امروز نبض جامعه و فرهنگ آن در دست خبرنگاران است که به عنوان افکار بیدار و چشمان بینای اجتماع، اصلاح‌گر فرهنگ غلط و مروج فرهنگ صحیح هستند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، دکتر سید غلامرضا کاظمی‌دینان افزود: البته زمانی که خبرنگاران به عرصه زندگی روزمره و تعاملات اجتماعی حوزه از جمله حوزه مهم‌ ترافیک و ارتقای فرهنگی در این حوزه وارد می‌شوند، این کارکرد مهم‌تر و نقش آفرین‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه، نظرات کارشناسی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اجتماعی و شهری را با آگاهی کامل انعکاس داده و بر آگاهی‌بخشی افکار عمومی به شکل مستقیم تاثیر می‌گذارند، اظهار کرد: البته نتایج این تلاش‌ها در گفتار و رفتار شهروندان منعکس می‌شود زیرا رسانه ها هستند که فرهنگ جامعه خود را رقم می‌زنند.

کاظمی دینان با بیان این که رسانه‌ها در عرصه فعالیت خویش از یک سو رفتار شهروندان را می‌کاوند، خواست‌ها و نیازهای آن‌ها را بازتاب می دهند و برای ارتقای کیفیت زندگی‌ آن‌ها فرهنگ‌سازی می‌کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها از سوی دیگر با نقد، ارزیابی و نظارت بر فعالیت ها، سیاست‌ها و برنامه‌ها، قوت و ضعف عملکرد مسئولان را به داوری می‌نشیند.

وی با تاکید بر این که «جشنواره ترافیک و رسانه»، فرصتی است برای قدردانی از یک سال فعالیت خبری و هنری اهل ذوق و قلم در حوزه شهری با محوریت حمل و نقل و ترافیک، اضافه کرد: این جشنواره همچنین مجالی است برای آن که مدیران و کارشناسان از نزدیک با نظرات کارشناسی و اهم اخبار و گزارش‌های توصیفی، تحلیلی و تفسیری رسانه‌ها به امید عمل به آن‌ها آشنا شوند.

دبیر جشنواره ترافیک و رسانه در پایان خاطرنشان کرد: ادامه روند فعالیت این جشنواره در سال های آتی باعث ارتقای کیفی و کمی تولیدات رسانه‌‌ای با هدف فرهنگ‌سازی شده و بهبود فرهنگ شهروندان در حوزه رفتارهای ترافیکی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است آیین اختتامیه «ششمین جشنواره ترافیک و رسانه» طی مراسم ویژه‌ای با حضور خبرنگاران حوزه‌های اجتماعی و شهری ساعت 14 روز دوشنبه 13 آبان در محل تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.
برچسب ها: ترافیک
نظر شما