جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۹۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲

باغ كتاب تهران ميزبان يازدهمين نمايشگاه ياد يار مهربان

باغ كتاب تهران میزبان ميزبان يازدهمين نمايشگاه ياد يار مهربان از سوم تا نهم آذرماه خواهد بود. تا کنون بيش از 20هزار عنوان كتاب در دبيرخانه این نمایشگاه به ثبت رسیده است.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري يازدهمين نمايشگاه ياد يار مهربان، تاكنون قريب به 20هزار عنوان كتاب در سايت www.yym.ir به ثبت رسيده كه بيشترين حجم كتاب‌هاي ثبت شده، در حوزه ادبيات با 5743 عنوان، كودك و نوجوان با 2766 عنوان و كتاب‌هاي كمك‌آموزشي با 2169 عنوان از مهمترين سرفصل‌هاي كتاب‌هاي ناشرين شركت‌كننده در يازدهمين نمايشگاه ياد يار مهربان است كه به دبيرخانه نمايشگاه رسیده است كه به طور قطع اين تعداد تا روزهاي آينده افزايش خواهد يافت.

نحوه كارشناسي كتاب‌ها جهت عرضه در نمايشگاه ياد يار مهربان طبق روال سال‌هاي گذشته متشكل از يك هيأت كارشناسي سه‌نفره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و وزارت ‌آموزش و پرورش خواهد بود كه مسئوليت تأييد عناوين كتاب‌هاي عرضه شده در نمايشگاه را بر عهده خواهند داشت. كتاب‌هاي ارائه شده بايد داراي اطلاعات به روز علمي و متناسب با رده سني مقاطع تحصيلي مدارس باشد.

يازدهمين نمايشگاه ياد يار مهربان از تاريخ 3 تا 9 آذرماه در باغ كتاب تهران برگزار خواهد شد.اين دومين دوره‌اي است كه باغ كتاب تهران ميزبان نمايشگاه ياد يار مهربان است.

علاوه بر حضور مديران و نمايندگان مدارس و حوزه‌هاي علميه تهران، امكان حضور شهروندان هم، همچون سال‌هاي گذشته امكان‌پذير خواهد بود.  

پروژه باغ كتاب تهران در تيرماه 1386 آغاز و تاكنون 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. اين محل به عنوان بزرگترين نمايشگاه دائمي كتاب در سطح جهان شناخته مي‌شود. نمايشگاه ياد يار مهربان يك حركت فرهنگي پيوسته و مدام از سوي شهرداري تهران است كه با سنت حسنه اهداي كتاب به مدارس تهران سهم بزرگي در ارتقاي فرهنگ كتاب و كتابخواني مدارس كشور داشته است.

نظر شما