جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۸
کد خبر: ۶۹۷۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
نایب رئیس شورای شهر:

اتاق رصد ترافیکی توسط خبرنگاران ایجاد شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم مشارکت عملی و معنادار مردم را در اداره جامعه محقق کنیم نمی‌توان معمای مشکلات جامعه را حل کرد.
به گزارش خبرنگار شهر، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر دیروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ترافیک و رسانه در تالار ایوان شمس، نیز اظهارداشت: تا زمانی که نتوانیم مشارکت عملی و معنادار مردم را در اداره جامعه محقق کنیم نمی‌توان معمای مشکلات جامعه را حل کرد. این کار با شعار نیز حل نمی‌شود.

وی افزود: مشارکت معنادار مردم محصول اعتماد مردم به ماست و تا زمانی که این امر رخ نداده مشارکت محقق نمی‌شود. 

طلایی افزود: باید اتاق رصد ترافیکی توسط خبرنگاران ایجاد شود تا اقدامات دستگاه‌های متولی را در طول سال رصد کرده و در جشنواره ترافیک و رسانه سال آینده گزارش دهند.

هنوز در استاندارد یورو ۲ سال ۸۴ باقی مانده‌ایم

سردار مومنی رییس پلیس راهور نیز در این مراسم اظهار داشت: موضوع ترافیک یکی از دغدغه‌های جدی همه دولت‌ها بوده و هیچ کشوری نیست که با این موضوع دست و پنجه نرم نکند.

وی ادامه داد: راه حل این مسئله حضور همگان در رفع این معضل است ضمن اینکه ترافیک موضوعی نیست که با فرمان یک نفر قابل حل باشد. بنابر این دستگاه‌های مرتبط و اجرایی و همچنین مردم از ارکان اساسی ساماندهی ترافیک در کشور هستند. 

وی با بیان اینکه هر یک از ما باید مسئولیت‌مان را بپذیریم و وظیفه خود را انجام دهیم، اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان پایشگر و منعکس کننده اخبار در افکار عمومی نقش برجسته‌ای در حل این معضل باید داشته باشند.

رئیس پلیس کشور به معضل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: اواخر آبان، آذر و دی‌ماه با پدیدگی وارونگی هوا مواجه می‌شویم بنابر این یکی از رویکردهای ما باید توجه به وسایل حمل و نقلی باشد و مردم را ملزم به مراجعه به مراکز فنی خودرو کنیم. 

وی تصریح کرد: هنوز در استاندارد یورو ۲ سال ۸۴ باقی مانده‌ایم و کاتالیست بر روی بسیاری از خودروها نصب نشده و فاقد مبدل هستند. با این حال مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی چه تاثیری دارد.

وی افزود: باید با دقت در برابر خودروهای مذکور اقدامات لازم انجام شود چراکه هم اکنون خودروهایی مانند وانت وجود دارند که در ۱۰۰ کیلومتر ۲۰ لیتر سوخت مصرف می‌کنند که این میزان مصرف مغایر با استانداردها است. 


افزایش 56 درصدی آثار ارسالی به جشنواره

در ادامه این مراسم کاظمی دینان دبیر ششمین جشنواره ترافیک و رسانه با اشاره به اینکه جمعیت ثابت تهران حدود ۸ و نیم میلیون نفر است و دو میلیون جمعیت شناور دارد، اظهار داشت: میلیون‌ها خودرو و موتورسیکلت در پایتخت تردد دارند و معضل ترافیک در صدر چالش‌های پایتخت است. 

وی به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره ترافیک و رسانه اشاره کرد و گفت: تعداد خبرنگاران شرکت کننده ۴۹ درصد رشد داشته و میزان آثار ارسالی ۵۶ درصد رشد داشته است. در مجموع یک هزار و ۸۱۸ اثر از سوی ۱۴۹ خبرنگار به این جشنواره ارسال شد. 


بنابراین گزارش در اختتامیه ششمین جشنواره ترافیک و رسانه سردار رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران، عباس شیبانی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر، عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و همچنین شقایق دهقان، علیرضا خمسه، سروش صحت، رضا کریمی و پژمان جمشیدی نیز در این جشنواره حضور داشتند. 

خبرهای مرتبط
نظر شما