جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۸
کد خبر: ۶۹۸۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

آثار هنری ربوده‌شده توسط نازی‌ها کشف شد

حدود هزار و ۵۰۰ اثر هنری ارزشمند از جمله نقاشی‌هایی از «پیکاسو» و «ماتیس» که در زمان حکومت هیتلر توسط نازی‌ها ربوده شده بود، در خانه‌ای در مونیخ کشف شد.
به گزارش شهر، روز گذشته حدود هزار و 500 اثر هنری بسیار ارزشمند شامل آثاری از «پیکاسو»، «هنری ماتیس» و «مارک شاگال» به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار در آپارتمانی در مونیخ کشف و ضبط شد.

این آثار در پشت پرده‌ای در یکی از اتاق‌های آپارتمام با دقت جاسازی شده بود. این خانه متعلق است به «کورنلیوس کورلیت»، پسر 80 ساله یک دلال آثار هنری در زمان نازی‌ها طی دهه 30 و 40 میلادی.

«کورلیت» پدر که از طرف مادربزرگ مادری یک یهودی بوده، کلکسیونی به مراتب بزرگتر از این آثار هنری را جمع‌آوری کرده بوده که گفته می‌شود در جریان جنگ بخش از آن صدمه دیده و یا از بین رفته است.

پس از مرگ او، پسرش که فردی منزوی و بیکار بوده، مالکیت این کلکسیون را به عهده می‌گیرد و با فروش بخشی از این آثار طی سالیان سال گذران زندگی می‌کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اگرچه خوشبختانه آثار کشف شده صدمه جدی ندیده‌اند ولی این خانه خالی از سکنه، به شدت سرد، خشک و تاریک بوده که به هیچ عنوان فضای خوبی برای نگهداری از چنین آثار ارزشمندی نبوده است.  

به گفته یک مقام مسئول، این آثار هم‌اکنون در مکانی مخفی خارج از مونیخ در فضایی استاندارد در حال نگهداری است و تحقیقات درباره احتمال وجود آثاری دیگر همچنان ادامه دارد. 
نظر شما